هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

فرصت نمایشگاههای بهاره را تبدیل به بحران کرده ایم

سرویس دیگر رسانه‌ها
معصومه آقاپور گفت: با بیان اینکه فلسفه برگزاری نمایشگاه یک اقدام مثبت است اما در اجرای آن بدسلیقگی داریم گفت : برگزاری نمایشگاه یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم.
شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 12:41
فرصت نمایشگاههای بهاره را تبدیل به بحران کرده ایم معصومه آقاپور گفت: با بیان اینکه فلسفه برگزاری نمایشگاه یک اقدام مثبت است اما در اجرای آن بدسلیقگی داریم گفت : برگزاری نمایشگاه یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم. http://cdn.icana.ir/d/019/201611108100847939.jpg فرصت,نمایشگاههای,بهاره,را,تبدیل,به,بحران,کرده,ایم Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رادیو گفت و گو با موضوع بررسی کارگروه نمایشگاه های بهاره و با حضور محمود بندرچی کارشناس برگزاری نمایشگاه، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

محمود بندرچی در آغاز مفهوم نمایشگاه را با آن چیزی که امروز برگزار می شود، متفاوت دانست و عنوان داشت: در نمایشگاه اصلا فروشی در کار نیست زیرا نمایشگاه محل ایجاد ارتباط عمیق و موثر بین واحدها و شرکت ها و حتی مصرف کنندگان است.

وی تصریح داشت: نمایشگاه بهاره و پاییزه در کل دنیا منسوخ است و با اصالت اصناف و وظیفه ذاتی آنها مخالف است. درصد کمی از اصناف در این نمایشگاه ها حضور دارند و بنده که تولیدکننده و یا فروشنده هستم، برای شب عید برنامه ریزی کرده ام ولی با این نمایشگاه بهره ای از آن نمی برم در حالی که مالیات و هزینه های آن را در طول سال پرداخت کرده ام.

این کارشناس برگزاری نمایشگاه با بیان این مطلب که در نمایشگاه های بهاره، جنس مرغوبی برای عرصه نمی بینیم، گفت: با فلسفه برگزاری چنین نمایشگاه هایی به طور کامل مخالفم ولی با برگزاری نمایشگاه های محصولات ساخت ایران که به طور تخصصی برای هر صنفی برگزار می شود و لزوما هم نیازی نیست در آخر سال باشد، کاملا موافقم.

در ادامه معصومه آقاپور از سابقه دیرینه برگزاری نمایشگاه ها در ایران گفت و اظهار داشت: اگر به روستاها و شهرهای کوچک بروید، می بینید در روزهایی نمایشگاهی از کالاهای تولید شده آن منطقه به صورت سنتی برگزار می شود. در واقع برگزاری نمایشگاه با مردم ایران عجین شده و جزو فرهنگ شان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه ها را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: با وجود اینکه فلسفه برگزاری  نمایشگاه یک اقدام مثبت است اما اگر در اجرای آن بدسلیقگی داریم. دلیل این نیست که نفس موضوع مشکل داشته باشد زیرا برگزاری نمایشگاه یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم.

به گزارش رادیو گفت و گو، وی با انتقاد از برخی واحدهای صنفی در این نمایشگاه عنوان داشت: بعضی از شرکت ها و واحدهای تولیدی برند، در نمایشگاه های بهاره جنس های بنجول شان را به فروش می رسانند و بعضی دیگر نیز برند نیستند و تنها با انگیزه فروش به این نمایشگاه ها می آیند. یکی از اشکالات اساسی تولیدکنندگان ما این است که با وجود آنکه تولید کننده خوبی هستند اما بازاریاب و فروشنده خوبی نیستند.

انتهای پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

آخرین اخبار