هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
شیران خراسانی مطرح کرد:

انتقاد از فروش بلیط پروازهای سیستمی به عنوان پروازهای چارتر

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فروش بلیط پروازهای برنامه ای و غیردربستی به عنوان پروازهای چارتر، گفت: در صورت تاخیر در پرواز، بلیط قابل استرداد بوده و تمامی حقوق مسافران پابرجاست.
سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 15:11
انتقاد از فروش بلیط پروازهای سیستمی به عنوان پروازهای چارتر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فروش بلیط پروازهای برنامه ای و غیردربستی به عنوان پروازهای چارتر، گفت: در صورت تاخیر در پرواز، بلیط قابل استرداد بوده و تمامی حقوق مسافران پابرجاست. http://cdn.icana.ir/d/019/201609100243084143.jpg انتقاد,از,فروش,بلیط,پروازهای,سیستمی,به,عنوان,پروازهای,چارتر Icana

رضا شیران خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پروازهای چارتری دارای دستورالعمل‌های خاصی است، گفت: هر پروازی، پرواز چارتر نامیده نمی‌شود در واقع پرواز چارتری، پرواز فوق برنامه و دربست است که شرکت‌های هواپیمایی باید مجوز آن را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند یعنی پروازهایی که مطابق برنامه پرواز می‌کنند چارتر محسوب نمی شوند.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فروش بلیط پروازهای برنامه‌ای و غیردربستی به عنوان پروازهای چارتر، گفت: هر چند پرواز چارتری غیربرنامه‌ای و به صورت دربست است اما متاسفانه مشاهده می‌شود که بلیط پروازهای برنامه‌ای و غیردربستی به عنوان پروازهای چارتر به مسافران فروخته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پروازهایی که در برنامه بوده و دربست نیست پرواز چارتری محسوب نشده و قواعد چارتر بر آن مترتب نیست، تصریح کرد: بنابراین حقوق مسافر به طور کامل باید در رابطه با تغییرات، استرداد بلیط، میزان بار و خدمات ارائه شده مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه مسافران نوروزی باید آگاه و هوشیار باشند که اگر پرواز در برنامه باشد بلیط قابل استرداد بوده و حقوق آنها باید رعایت شود، ادامه داد: در این رابطه تمامی مسئولیت‌ها بر عهده شرکت‌های هواپیمایی صدور بلیط است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چارتر کننده می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد، افزود:  متاسفانه در اکثر مواقع شرکت های هواپیمایی از پرداخت خسارات سلب مسئولیت کرده و یادآور می شوند به دلیل آنکه پرواز چارتر بوده مسئولیتی در قبال استرداد بلیط یا ارائه خدمات بعد از تاخیر هواپیما ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تشریح مقررات استرداد بلیط هواپیمایی، ادامه داد: در دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری شیوه‌نامه‌های پرواز چارتری معین و مشخص شده است؛ البته در دی ماه 94 این دستورالعمل برای نخستین بار ویرایش و اصلاح شده و تمامی مسئولیت ها به شرکت هواپیمایی برمی گردد نه چارتر کننده./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000