fa , عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی, محمدرضا منصوری قراردادهای برد_برد جوینت ویچر/ از انتقال سرمایه به ایران تا دستیابی به بازار بکر داخلی برای طرف خارجی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که قراردادهای جوینت ویچر برد_برد است، که از انتقال سرمایه و تکنولوژی به ایران تا دستیابی به بازار بکر برای ایران را در برمی گیرد. 3/20/2017 11:12:58 AM 3/15/2017 11:11:34 AM Icana http://media.icana.ir//Image/2016/08/201608101689710360_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2016/08/201608101689710360_Thum.jpg Icana
Icana.ir
شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
چاپچاپ با عکس ارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
منصوری مطرح کرد:

قراردادهای برد_برد جوینت ویچر/ از انتقال سرمایه به ایران تا دستیابی به بازار بکر داخلی برای طرف خارجی

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که قراردادهای جوینت ویچر برد_برد است، که از انتقال سرمایه و تکنولوژی به ایران تا دستیابی به بازار بکر برای ایران را در برمی گیرد.
یکشنبه 29 اسفند 1395 ساعت 15:44
قراردادهای برد_برد جوینت ویچر/ از انتقال سرمایه به ایران تا دستیابی به بازار بکر داخلی برای طرف خارجی

محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه قراردادهای جوینت ویچر در کشورهای مختلف مرسوم شده است، گفت: برخی کشورها یک سری مزایا دارند و برخی دیگر مزایای دیگر، لذا اشتراک آنها سبب افزایش و ارتقای هم افزایی آنها می شود و در قراردادهای جوینت ویچر مینیموم برد- برد برای هردو کشور در نظر گرفته شود و مهمترین موضوع برای ایران بحث انتقال تکنولوژی متغیر است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در هر زمینه‌ای هر یک از کشورها ممکن است برکشور دیگر پیشی گرفته باشد، افزود:بسیار مهم است که لحاظ انتقال تکنولوژی در بحث جوینت ویچر به درستی انجام شود و در سهم دادن به کشورهای مقابل برخی مواقع لازم است زیر 50 درصد به آنها سهم داده و در برخی مواقع باید بالای 50 درصد به آنها سهم داده شود.

گاهی مدیریت صنعت می‌طلبد که مدیریت دست طرف خارجی باشد

 منصوری با بیان گاهی مدیریت صنعت می‌طلبد که مدیریت دست طرف خارجی باشد،ادامه داد: شاید این تفکر خوبی نباشد که همیشه باید مدیریت دست ما باشد؛ چه اشکالی دارد مدیریت ما نیز سه تا چهار سال درکنار مدیریت مجموعه‌ای که موفق بوده بنشینند و مدیریت آن‌ها را ببینند ، شاید جنبه‌ی آموزشی داشته باشد.

وی یادآور شد:هنگامی‌که آن‌ها مدیریت می‌کنند می‌توانیم بیاموزیم و در آن زمینه موفق شویم، همان‌گونه که آن‌ها می‌توانند در صنایعی مانند فرش  و صنایعی که پیشی گرفتیم از ما بیاموزند، لذا نباید گمان کرد که در همه چیز برتر هستیم و همیشه ما  باید مدیریت کنیم.

طرف خارجی باید هدف خود را به رقابت در بازار صادراتی معطوف کند، نه بازار داخلی ایران

منصوری با بیان اینکه علم و دانش بسیار گسترده شده است و برخی کشورها در برخی زمینه‌ها تخصصی‌تر بودند، افزود: هنگامی که قرارداد جوینت ویچر منعقد و اجرا می شود باید برای نیروی کار داخلی اشتغال ایجاد شود و خودروی تولیدی به اندازه‌ای کیفیت داشته باشد که صادراتی شود، لذا طرف خارجی برای صادرات قطعا باید با بالاترین کیفیت و با هدف بهره‌وری به ایران وارد شود.

وی با اشاره به اینکه طرف خارجی باید هدف خود را به رقابت در بازار صادراتی معطوف کند، نه بازار داخلی ایران، ادامه داد: کسی که ازخارج با سود بانکی  یک درصد می‌آید، بازار ایران برایش بسیار شیرین خواهد بود، که هرچند آمدنشان هم بسیار خوب بوده و برای ما اشتغال ایجاد می‌کند، اما اگر بحث صادرات مطرح شود رقابت جهانی می‌شود و تااندازه‌ای نیز باید کیفیت را بالا برد.

علم خودرو‌سازی در کشور نه تنها پیشرفت نکرده پس‌رفت نیز داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر دو بحث صادرات و مدیریت در قراردادهای خودرویی گنجانده شود درواقع تمام سرمایه‌شان را وارد و پیچ و مهره می‌کنند، اظهار کرد:سرمایه گذاران خودرویی با سرمایه‌گذاری و حضورشان سیلی به تحریم می زنند و قطعا کنار آمریکا نخواهند ایستاد چراکه پول و سرمایه آورده اند، لذا خودروسازان باید از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند تا دوباره شرایط به عقب برنگردد.

وی افزود:هرچه سرمایه‌ خارجی وارد ایران شود و در کشور سرمایه‌گذاری کند، اشتغال با نیروی کار جوانی نیز افزایش می یابد.

منصوری با بیان اینکه علم خودرو‌سازی درکشور نه تنها پیشرفت نکرده پس‌رفت نیز داشته است، ادامه داد:باتوجه به این‌که علم خودروسازی در دنیا بسیار پیشرفت کرده است، خودروسازان داخلی نه تنها جایگاه خوبی پیدا نکرده اند، بلکه حتی خودروی گران و با کیفیت پایین تولید کرده اند.

مردم به ناچار باید خودروی گران بخرند

وی با اشاره به  هدف چشم انداز 1404 درباره خودرو مبنی براینکه ایران با تولید 3 میلیون اتومبیل باید قطب خودروسازی منطقه شود، تصریح کرد: خودروسازی با این رقم فاصله‌ی زیادی دارد و حتی به 50 درصد هم نرسیده است، باید فضا را برای ورود سرمایه های خارجی  باز کرد و نباید انحصار خودرو را به دو اتومبیل‌سازی محدود کرد و مردم تاوان آن پس دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم به ناچار باید خودروی گران بخرند، افزود:البته بخشی از این مشکلات به مدیریت در دوره‌های گذشته برمی‌گردد و تنها به این دوره مربوط نیست، بدهی‌هایی که در این صنعت به‌وجود آمده، در طول مربوط به سال‌های متمادی بوده و مدیریت کنونی نیز خیلی سخت می تواند این را اصلاح کند.

خودروسازان خارجی برای دستیابی به بازار ایران حاضرند کارخانه ها را 5 برابر قیمت داخلی بخرند

وی با اشاره به اینکه خودروسازان خارجی حاضر هستند، کارخانه‌ی ایرانی را با قیمت بسیار بالا و 5 برابر قیمت واقعی‌ تنها به دلیل بازار بخرند، ادامه داد:کارخانه‌ای که 500 میلیارد بدهی دارد و یا کارخانه‌ای که 10 هزار میلیارد بدهی دارد سالانه باید 2 هزار و 500 میلیارد تومان سود پول دهد، چه چیزی باید تولید کند که این مقدار سود دهد؟ طبیعی است که گران‌فروشی با کیفیت پایین، که تاوان آن را مردم می‌پردازند.

منصوری اظهار کرد:هنگامی‌که یک شرکت خارجی 40 یا 50 درصد از سهم ما را می‌خرد، تمامی بدهی‌ها پاک می‌شود، آن زمان با اندیشه‌ی تازه و نیروی خوبی که داریم و توانی که آن‌ها در خودروسازی دارند می توان به فعالیت ها ادامه داد.

 وی با بیان اینکه ایران باید هرچه سریعتر با قراردادهای جدید خودرویی قطب خودروسازی منطقه شود، افزود:گاهی خودروسازی‌ها با ایجاد شرایط رقابتی مقابله و لابی‌گری می‌کنند و مسئولان خارجی‌ها را با نام اجنبی خطاب می‌کنند، لذا ممکن است قراردادها ایراداتی داشته باشد باید بنشینند و بند به بند آن را بخوانند و آن را درست کنند.

 ورق های خودرویی استاندارد در بدنه خودرو استفاده نمی شود

منصوری با طرح این پرسش که چرا ما نباید بتوانیم یک اتومبیل صادر کنیم، ادامه داد: چرا ما باید در منطقه‌ی آزاد کیش یک اتومبیل از خودمان نداشته باشیم؟ این‌ها پرسش‌هایی است که اتومبیل‌سازان باید پاسخ دهند، نمی‌گویم مدیریت کنونی مقصر نیست، اما این ایرادات و مشکلات ناشی از ایراداتی بوده که در سالیان متمادی به‌وجود آمده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروسازی سازی در دنیا بسیار پیشرفت کرده است، تصریح کرد: یک اتومبیل تنها ظاهر نیست که بگوییم حرکت می‌کند نکات بسیاری در درون آن وجود دارد از بدنه‌ی خودرو گرفته که هنوز از ورق های  خودرویی استاندارد استفاده نمی شود، تا مسائل دیگر، لذا برای خروج از مشکلات باید از نقطه ای شروع کرد./

پایان پیام

ارسال نظر
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

fa Icana

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Icana.ir ۲۰۱۷ ©

Powerd By : Tasvirnet