Icana.ir
fa, سیدحمایت میرزاده

تنوع مدارس در ایران به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگرچه تنوع مدارس به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده و پیامدهای اجتماعی دارد اما منافع عده‌ای به ایجاد این مدارس گره خورده است.4/14/2017 8:31:23 AM4/12/2017 7:56:15 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2016/07/201607109918041802_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
میرزاده:

تنوع مدارس در ایران به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده است

سرویس فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگرچه تنوع مدارس به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده و پیامدهای اجتماعی دارد اما منافع عده‌ای به ایجاد این مدارس گره خورده است.
جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 08:31
تنوع مدارس در ایران به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده است
تنوع مدارس در ایران به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده است سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگرچه تنوع مدارس به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده و پیامدهای اجتماعی دارد اما منافع عده‌ای به ایجاد این مدارس گره خورده است. http://media.icana.ir//Image/2016/07/201607109918041802_Thum.jpg تنوع,مدارس,در,ایران,به,طبقاتی,شدن,جامعه,و,شکاف,طبقاتی,آموزش,دامن,زده,است Icana

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تنوع 22گانه مدارس در نظام آموزش و پرورش، گفت: در حالی تنوع مدارس در ایران فوق‌العاده بالاست که در هیچ نظام آموزشی در سراسر کشور چنین تنوعی وجود ندارد و با وجود آنکه این تنوع به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده و پیامدهای اجتماعی دارد اما منافع عده‌ای به ایجاد این مدارس گره خورده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بخشی از آسیب‌های اجتماعی، بی‌مهارتی جوان، عدم اعتماد به نفس و توقع بالای آن‌ها از جامعه را در تبعیض و تقسیم آن‌ها در مدارس مختلف در دوران تحصیل جستجو کرد.  

وی معتقد است دانش آموزان تیزهوش، عادی و حتی کم‌هوش باید در کنار هم تحصیل کنند چراکه قرار است در جامعه در کنار هم زندگی و کار کنند.

میرزاده اصلی‌ترین راه کاهش تعداد این مدارس را برچیدن تشکیلات اداری دانست و افزود: بهترین کار این است قبل از هر اقدامی درخصوص مدارس فوق و ایجاد مشکل و نگرانی برای خانوادها و دانش‌آموزان فقط تشکیلات اداری آن‌ها را حذف کرد تا هر مقطع تحصیلی تنها همه زیرنظر یک مدیرکل اداره شود.    

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در حالی که معتقد است وزیر تازه نفس آموزش و پروش اراده حذف این مدارس را دارد، افزود: مسئولان باید اجازه ادامه تحصیل به دانشآموزان فعلی این مدارس را داده اما با عدم پذیرش دانش‌آموز جدید در هر مقطع در یک بازه زمانی 4 ساله مدارس غیرضروری و کاربردی را منحل کنند./

پایان پیام ‌

کلید واژه ها

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC