Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
اعزازی مطرح کرد:

اشتغال‌زایی و تقویت بنیه داخلی از اهداف عالیه طرح هدایت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر طرح هدایت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها بر اساس علاقمندی، استعداد و نیازهای کشور اجرا شود؛ می‌تواند تاثیرات آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته باشد.
جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 11:46
اشتغال‌زایی و تقویت بنیه داخلی از اهداف عالیه طرح هدایت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر طرح هدایت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها بر اساس علاقمندی، استعداد و نیازهای کشور اجرا شود؛ می‌تواند تاثیرات آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته باشد. http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607105931302642_Thum.jpg اشتغال‌زایی,و,تقویت,بنیه,داخلی,از,اهداف,عالیه,طرح,هدایت,تحصیلی,در,مدارس,و,دانشگاه‌ها Icana

ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به ضرورت اجرای درست طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها باید به معنای واقعی و براساس نیاز صنعتی کشور با هدف اشتغال‌زایی و تقویت تولیدات داخلی صورت گیرد اما متاسفانه زمانی این مهم تنها بر اساس علاقه فردی و خواست خانواده‌ها اتفاق می‌‎افتاد و امروز نیز پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش هم با ایراداتی رو به رو است و دقیقا به همین دلایل "نبود شغل برای تحصیل‌کردگان بیکار " معضل امروز جامعه شده است؛ مگر آنکه نواقص در شیوه نامه جدید رفع شده باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر "طرح هدایت تحصیلی" دانش‌آموزان بر اساس علاقمندی، استعداد و نیازهای کشور اجرا و همچنین امکانات و زیرساخت‌های لازم برای دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی فراهم شود؛ می‌تواند تاثیرات آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه به دنبال داشته باشد.

عزازی همچنین افزود: اجرای نادرست این برنامه سبب می‌شود؛ دانش‌آموزان به رشته‌های نامناسب وارد شوند و این خود در بلندمدت افت تحصیلی، کاهش بازدهی آموزشی، افزایش میزان ترک تحصیل، نارضایتی و ناراحتی‌های روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در پی دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای درست هدایت تحصیلی باید امکانات آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی، تجهیزات مدارس، کارگاه‌ها و... مطابق با نیاز بازار کار کشور تکمیل شود، افزود: مسئولان آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف موردنظر باید به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها درخصوص رشته‌ها و کاربرد آن‌ها و مشاغل مرتبط اطلاع‌رسانی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با همه ضرورت آن برای جامعه باید جنبه توصیه‌ای و مشاوره‌ای داشته باشد و نه اجباری،  بخشی از فضای اعتراضی که سال گذشته به‌عنوان سال اول اجرای هدایت تحصیلی جدید در مدارس به وجود آمد را ناشی از اطلاع‌رسانی نامناسب به دانش‌آموزان و والدین دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح هدایت تحصیلی پس از بررسی‌های فراوان تابستان  سال 95 در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید که این طرح با انتقادها و اعتراض‌های مختلفی رو به رو شد و مسئولان آموزش و پرورش از نگارش شیوه‌نامه جدید برای اجرای طرح هدایت تحصیلی خبر دادند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

زنجیره خبر

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC