Icana.ir
fa, قاضی پور

استاندارد در خودروسازی، نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تصریح بر اینکه خودروسازها باید در حفظ جان مردم کوشا باشند، اظهار داشت: نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم رعایت استاندارد در خودروسازی است .4/15/2017 12:08:47 PM4/15/2017 12:08:43 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2014/04/65446_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت:

استاندارد در خودروسازی، نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تصریح بر اینکه خودروسازها باید در حفظ جان مردم کوشا باشند، اظهار داشت: نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم رعایت استاندارد در خودروسازی است .
شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 12:08
استاندارد در خودروسازی، نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم
استاندارد در خودروسازی، نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تصریح بر اینکه خودروسازها باید در حفظ جان مردم کوشا باشند، اظهار داشت: نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم رعایت استاندارد در خودروسازی است . http://media.icana.ir//Image/2014/04/65446_Thum.jpg استاندارد,در,خودروسازی،,نخستین,مسئله,در,رابطه,با,حفظ,جان,مردم Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهندس نجفی منش درباره انواع استانداردها گفت: قوی ترین استانداردها، استانداردهای کارخانه ای بعد ملی و بعد بین المللی هستند. در واقع استانداردهای بین المللی حداقل ها را لحاظ می کنند.

وی افزود: اینکه دوره ضمانت محصولات چه میزان باشد، مشخص نیست زیرا استاندارد بین المللی برای این کار نداریم و کارخانه ها و واحدهای تولید هستند که هر کدام در بازار  رقابت برای جذب مشتری دوره ضمانت های طولانی تر می گذارند. به عنوان مثال قبلا ضمانت خودروها 20 هزار کیلومتر بود و بعد 40 هزار کیلومتر شد و الان به دو سال رسیده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با رد این ادعا که صنعت خودرو و قطعه سازی از استانداردهای جهانی فاصله دارد، اظهار داشت: اساسا استاندارد جهانی در این زمینه ساکت است زیرا اعلام نمی کند که خودروها چند کیلومتر یا چند سال ضمانت داشته باشند بلکه این رقابت بین واحدها است که ضمانت را تعیین می کند و صنعت خودرو نیز در این چند سال مدت ضمانت را ارتقاء داده است.

مهندس قاضی پور نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه پروسه تولید محصولات سه مرحله است، اظهار داشت: ساخت، فروش و خدمات پس از فروش پروسه یک محصول محسوب می شوند که هر کدام استانداردهای جداگانه ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدت ها پیش تعرفه ها را کاهش دادیم تا خودروها وارد شوند اما چند سال پیش که رهبر معظم انقلاب از خودروسازی بازدید کردند، قانونی تصویب کردیم که بر اساس آن کیفیت افزایش پیدا کند و هر شش ماه گزارشی در این باره به مجلس داده شود و در نهایت قیمت ها کاهش پیدا کند و خدمات پس از فروش تنها در کاغذ نباشد و عملیاتی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون ذکر شده، عملیاتی نشده است، عنوان داشت: متاسفانه خودروسازان با وجود ابلاغ قانون به آن عمل نکردند و بعد بازار نیز آشفته شد به طوری که قطعاتی که در ایران تولید می شدند، تعطیل شدند و قطعات غیر استاندارد از چین وارد کشور شد و در خودروسازی مورد مصرف قرار گرفت.

به گزارش رادیو گفت و گو، وی با تصریح بر اینکه خودروسازها باید در حفظ جان مردم کوشا باشند، اظهار داشت: نخستین مسئله در رابطه با حفظ جان مردم رعایت استاندارد در خودروسازی است و در این زمینه 55 نوع استاندارد در رابطه با خودروها الزامی است.

انتهای پیام

کلید واژه ها

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC