Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
بیرانوندی:

تنوع مدارس بی‌ضابطه بوده است/ تفکیک‌ دانش‌آموزان کارشناسی و قابل استناد نیست

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ضرورت تغییر و تقلیل تنوع مدارس در کشور معتقد است این تفکیک‌ها در بیشتر مواقع کارشناسی و قابل استناد نیست.
یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 08:54
تنوع مدارس بی‌ضابطه بوده است/ تفکیک‌ دانش‌آموزان کارشناسی و قابل استناد نیست عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ضرورتتغییر و تقلیل تنوع مدارس در کشور معتقد است این تفکیک‌ها در بیشتر مواقع کارشناسی و قابل استناد نیست. http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607106712867586_Thum.jpg تنوع,مدارس,بی‌ضابطه,بوده,است/,تفکیک‌,دانش‌آموزان,کارشناسی,و,قابل,استناد,نیست Icana

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تنوع 22گانه مدارس در نظام آموزش و پرورش، گفت: دغدغه کاهش تنوع مدارس که آسیب‌ها و بی‌عدالت‌های آموزشی و اجتماعی را به دنبال دارد، در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است به همین دلیل مسئولان باید به مرور به سمت کاهش تعدد مدارس بروند چراکه تنوع مدارس به طبقاتی شدن جامعه و شکاف طبقاتی آموزش دامن زده و پیامدهای اجتماعی دارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی می‌تواند در آموزش و پرورش فعال باشد و خانواده‌ها با توجه به شرایط برای فرزندان خود مدرسه انتخاب کنند؛ اما نباید شرایط به سمتی رود که تحصیل در این مدارس شکاف فاحشی را میان دانش‌آموزان ایجاد کند چراکه این مسئله به ضرر محصلان مدارس غیراتفاعی نیز خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه باید بخشی از آسیب‌های اجتماعی، بی‌مهارتی جوانان، عدم اعتماد به نفس و توقع بالای آن‌ها از جامعه را در تبعیض و تقسیم آن‌ها در مدارس مختلف در دوران تحصیل جستجو کرد، توضیح داد: اگرچه دهک‌های بهره هوشی پایین یا بالا مسئله‌ای قابل توجه در انتخاب نوع آموزش به دانش‌آموزان است اما جدا کردن آن‌ها ازهم شامل قشر محدودی می‌شود درحالی که این تفکیک در بیشتر مواقع کارشناسی و قابل استنداد نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قدم نخست برای تغییر و تقلیل این مدارس را تغییر مدیرکل‌ها و کاهش تشکیلات اداری دانست و اضافه کرد: معتقدم باید مدارس نمونه دولتی و مردمی و عادی را باید با هم تلفیق کرد و مدارس تیزهوشان بسیار ویژه بر قوت خود باقی بماند. /

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC