شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اذعان کرد:

تصویب چهار ساله دوره معاینه فنی یک اتفاق بد بود

سرویس دیگر رسانه‌ها
مهندس مهرداد لاهوتی گفت: وقتی سن گارانتی را 2 سال اعلام می کنیم اما خودرو را 4 سال از معاینه فنی معاف می کنیم، در حقیقت داریم به آلودگی هوا کمک می کنیم.
دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 12:43
تصویب چهار ساله دوره معاینه فنی یک اتفاق بد بود مهندس مهرداد لاهوتی گفت: وقتی سن گارانتی را 2 سال اعلام می کنیم اما خودرو را 4 سال از معاینه فنی معاف می کنیم، در حقیقت داریم به آلودگی هوا کمک می کنیم. http://cdn.icana.ir/d/019/201601107466004913.jpg تصویب,چهار,ساله,دوره,معاینه,فنی,یک,اتفاق,بد,بود Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهندس محمد حسین بازگیر با اشاره به جدی بودن مسئله آلودگی هوا با بیان اینکه نیازمند ارائه راهکار برای رفع آن هستیم، گفت: باید در همه لایه ها و سطوح تصمیم گیری و اجرایی اهمیت موضوع آلودگی هوا وجود داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از مجلس بابت ورود به لایحه هوای پاک در ابتدای سال، اظهار داشت: این لایحه مدت های زیادی بود که معطل مانده بود و اصلاحی در آن نشده بود در حالی که قانون سابق را از سال 74 که مصوب شده به صورت ثابت داشتیم و این در حالی است که الگوی آلودگی شهرهای هوا تغییر کرده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهر تهران بیان داشت: سن گارانتی را به دو سال رسانده ایم و سن معافیت از معاینه فنی را چهار ساله کرده ایم که این هزینه اضافه برای مردم است زیرا همه جای دنیا سن گارانتی فنی با سن معاینه فنی برابر است و هنگامی که مردم برای معاینه فنی مراجعه می کنند، با توجه به گارانتی بودن، دیگر نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

وی با اشاره به اینکه منابع متحرک و خودروها در راس شان بزرگترین منابع آلودگی هوا هستند، تصریح داشت: در این حوزه باید با حساسیت و جدیت عبور کنیم. وقتی سلامت مردم و وضعیت رفاه و بهداشت جامعه از دغدغه های همه روزه است، باید در لایحه هوای پاک به آنها توجه می کردیم.

در ادامه مهندس مهرداد لاهوتی با بیان اینکه تصمیم مجلس در حوزه معاینه فنی خودروها دو مرحله بود، اظهار داشت: در گام نخست معاینه فنی خودروها را 5 ساله کردیم و در تصمیم جدید نیز به 4 سال کاهش دادیم که بدترین تصمیم مجلس بود.

وی افزود: از تصمیم مجلس دفاع نمی کنم و بارها نیز درباره همین موضوع مصاحبه و انتقاد کرده ام زیرا بیش از 80 درصد آلودگی کلان شهرهای کشور، مربوط به خودروها است و بنابراین برای رفع آلودگی شهرها به ویژه تهران باید روی خودروها متمرکز می شدیم و اقداماتی از جمله سهم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم که البته این مهم در لایحه جدید مورد توجه قرار گرفته است و سالانه 5 درصد سهم این بخش افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به استاندارد کردن خودروها اشاره کرد و بیان داشت: در لایحه هوای پاک، اگر خودروسازی نتواند استاندارد سازمان استاندارد و محیط زیست را دریافت کند، از شماره گذاری آن جلوگیری خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه تصویب چهار ساله دوره معاینه فنی یک اتفاق بد بود، گفت: وقتی سن گارانتی را 2 سال اعلام می کنیم و عملا خودرو را 4 سال از معاینه فنی معاف می کنیم، در حقیقت داریم به آلودگی هوا کمک می کنیم. معاینه فنی خودرو هم شامل منافع عمومی و هم منافع خصوصی برای فرد است زیرا نقص فنی را زودتر مشخص می کند و هزینه کمتر و سلامتی ارمغان آن خواهد بود.

به گزارش رادیو گفت و گو، لاهوتی اشاره داشت: نمایندگان با مردم در ارتباط نزدیک هستند و مردم نیز بارها اعلام کردند معاینه های فنی به صورت صوری در حال انجام است زیرا به اندازه کافی مراکز معاینه فنی نداریم و افراد یک هزینه ای پرداخت می کردند و بدون اینکه معاینه ای صورت بگیرد، بلافاصله برگه معاینه فنی را صادر می کردند.

انتهای پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

آخرین اخبار