fa , محمدجواد ابطحی ارائه پیشنهادات مختلف برای افزایش حقوق معلمان فرار رو به جلوی مسئولان است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان، ارائه پیشنهادات مختلف برای افزایش آن بدون حصول نتیجه مشخص را فرار رو به جلوی مسئولان توصیف کرد. 4/18/2017 4:42:17 PM 4/17/2017 4:16:05 PM Icana http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Orig.jpg http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Thum.jpg Icana
Icana.ir
پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
ابطحی:

ارائه پیشنهادات مختلف برای افزایش حقوق معلمان فرار رو به جلوی مسئولان است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان، ارائه پیشنهادات مختلف برای افزایش آن بدون حصول نتیجه مشخص را فرار رو به جلوی مسئولان توصیف کرد.
سه‌شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 11:04
ارائه پیشنهادات مختلف برای افزایش حقوق معلمان فرار رو به جلوی مسئولان است

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعدد قوانین درخصوص نحوه پرداخت حقوق معلمان، گفت: تعدد قوانین منجر به اقدامات سلیقه‌ای مسئولان آموزش و پرورش و نادیده گرفتن قوانینی همچون "نظام رتبه‌بندی معلمان" شده است و درواقع از این شاخه به آن شاخه پریدن مدیران به معنای فرار کردن از زیر بار مسئولیت است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نداشتن یک "قانون واحد برای افزایش حقوق معلمان" را مهمترین نقیصه آموزش و پرورش دانست و گفت: حقوق‌های نجومی دقیقا به دلیل وجود قوانین و مجراهای متعدد برای واریز حقوق بروز و ظهور پیدا کرد و فرهنگیان به دلیل اینکه از ابتدا سطح دریافتی کمتری داشته و جامعه بسیار گسترده‌ای را تشکیل نمی‌دهند از این جایگاه به نحوه دیگری ضربه خورده‌اند چراکه مدیران با اضافه کردن مقدار کمی به دریافتی آن‌ها از مجاری مختلف، خود را مسلح کرده‌اند، درحالی که این عمل کارشناسی و براساس شرایط اقتصادی جامعه نیست.  

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه مشخصی برای افزایش حقوق معلمان ندارد و ارائه طرح و قوانین مختلف نیز برای آن‌ها بدون حصول نتیجه مشخص به مثابه فرار به جلو است، افزود: آموزش و پرورش به دنبال حل مشکل فرهنگیان همچون مسکن‌های موقتی است و برنامه‌ای برای حل ریشه‌ای مشکلات آن‌ها نیست لذا شورای حقوق و دستمزد به طور جد به این موضوع ورود پیدا کند.

ابطحی ادامه داد: اگر حقوق معلمان با شاخص‌های گذر از فقر بررسی شود باید به طرز قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا کند در حالی در نظام رتبه‌بندی معلمان حقوق‌ها از 100 تا 500 تومان افزایش پیدا کرد اما این افزایش رضایت معلمان را در پی نداشت لذا با توجه به رسیدن به مرحله دوم نظام رتبه‌بندی انتظار می‌رود مسئولان این مهم را به درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تدوین قانون در این خصوص بدون در نظر گرفتن شاخص‌های معیشتی و تورم به نتیجه نخواهد رسید چراکه کنترل بازار در دست دولت نیست، درواقع اضافه کردن قطره‌ای حقوق با توجه به افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند به سود معلمان باشد اما این دغدغه از ابتدای انقلاب تاکنون پاسخ داده نشده است./

پایان پیام

کلید واژه ها

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

fa Icana

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Icana.ir ۲۰۱۷ ©

Powerd By : Tasvirnet
PC