هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
احمدی‌لاشکی اظهارکرد:

لزوم تغییر نگرش نسبت به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای/ تاکید سند تحول آموزش بر 3ساله شدن رشته‌های مهارت‌محور

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، اعتقاد دارد برای توسعه این رشته‌ها نیاز به افزایش مدارس کافی، معلمان آموزش دیده، تجهیزات و فرهنگ‌سازی است.
سه‌شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 11:48
لزوم تغییر نگرش نسبت به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای/ تاکید سند تحول آموزش بر 3ساله شدن رشته‌های مهارت‌محور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، اعتقاد دارد برای توسعه این رشته‌ها نیاز به افزایش مدارس کافی، معلمان آموزش دیده، تجهیزات و فرهنگ‌سازی است. http://cdn.icana.ir/d/019/201606102879662550.jpg لزوم,تغییر,نگرش,نسبت,به,رشته‌های,فنی‌وحرفه‌ای/,تاکید,سند,تحول,آموزش,بر,3ساله,شدن,رشته‌های,مهارت‌محور Icana

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به توسعه رشته فنی و حرفه‌ای شده است، گفت: بر این اساس در بودجه سال جاری نیز نگاه مناسبی به این عرصه صورت گرفته تا بتوان مدارس فنی و حرفه‌ای را توسعه داد و در این میان نسبت به تجهیز آنها اقدام کرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش باید زیرساخت‌ها را فراهم کند تا شاهد افزایش تعداد دانش آموزان محصل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای باشیم، اظهار کرد: باید اذعان کرد که هم اکنون بسترهای لازم برای افزایش تعداد دانش آموزان این عرصه فراهم نیست زیرا نیاز به افزایش مدارس کافی، معلمان آموزش دیده و تجهیزات هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه دوره فنی و حرفه‌ای در گذشته 2 ساله بوده و اکنون بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به 3 سال افزایش یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه دانش آموزان تحصیل کرده در این رشته‌ها با مهارتی که می‌آموزند می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و در توسعه کشور سهم مناسبی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه افق در نظر گرفته شده برای تعداد دانش آموزان محصل در رشته فنی و حرفه‌ای به حدود 50 درصد میزان دانش آموزان می‌رسد، ادامه داد: بر این اساس باید 50 درصد دیگر افراد در شاخه های نظری مانند علوم انسانی، ریاضی و غیره تحصیل کنند تا بتوان توازنی در مواجه با نیازها و فارغ التحصیلان بوجود آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هم اکنون وزارت آموزش و پرورش در حال حرکت به سمت افزایش تعداد دانش آموزان محصل در رشته فنی و حرفه‌ای است و با اجرای طرح هدایت تحصیلی نسبت به این مهم اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که برای دستیابی به اهداف درنظر گرفته شده نیاز به فرهنگ‌سازی است زیرا در گام اول اجرای طرح هدایت تحصیلی بسیاری از دانش آموزان با معدل بالا نسبت به تحصیل در رشته فنی و حرفه‌ای اعتراض داشتند در حالی که این نگرش باید تغییر کند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار