محمد وحیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مخالفت خود در صحن مجلس با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: برای ما نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش، مطلوب این است که وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش دارای وزیر باشد تا بلاتکلیفیهای این وزارتخانه هرچه سریعتر سامان یابد.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد کارکنان دولت در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، افزود: پیام مجلس در رأی عدم اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مخالفت با دولت و آقای رئیسی نیست چراکه رئیس جمهور ارتباط بسیار خوبی با نمایندگان دارد.
تعامل خوب رئیس جمهور با مجلس جای تقدیر دارد
وی اضافه کرد: در همین سه ماه مسئولیت رئیس جمهور به ترتیب از استانهای مختلف به صورت حضوری بازدید به عمل آورده و در قالب مجامع استانی نیز با حدود 100 نماینده دیدار چهره به چهره داشتهاند. در این شرایط کرونایی چنین ارتباط تنگاتنگی جای تقدیر و تشکر دارد.
وحیدی تصریح کرد: کارگروهی که رئیس جمهور مشاوره میدهد، علاوه بر نگاه تحولی که دارد باید فردی را از درون و آشنا به مسائل آموزش و پرورش معرفی کند. بدنه آموزش و پرورش از این دست نیروها کم ندارد و میتوان به این نیروها تکیه کرد.
محدودیتی برای معرفی وزیر زن وجود ندارد
این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه 50 درصد نیروهای آموزش و پرورش از بانوان بوده و محدودیتی هم برای انتخاب یک وزیر زن طبق قانون وجود ندارد، اضافه کرد: بنابراین ملاک برای انتخاب وزیر باید شایستگیها باشد و نه جنسیت؛ با توجه به ارتباط وزارت آموزش و پرورش با خانوادهها و بهرهمندی از بانوان میتوان وزیری مناسب برای این وزارتخانه برگزید.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین پیشنهاد کرد که رئیس جمهور پیش از معرفی گزینه پیشنهادی خود به مجلس یک جلسه خصوصی با اعضای کمیسیون تخصصی آموزشی برگزار و نظرات اعضا را برای فرد مورد نظر اخذ کند که این نشست میتواند به افزایش تعاملات کمک کند.
وحیدی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید مورد حمایت کلیت کابینه به ویژه سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی قرار گیرد، گفت: نباید وزیر آموزش و پرورش فقط به عنوان کرسی در کابینه دیده شود و اهمیت این وزارتخانه نیز در دولت باید درک شود؛ وزارت آموزش و پرورش با اهمیت ترین وزارتخانه دولت بوده و نمایندگان نیز به همین دلیل حساسیت ویژهای برای رأی اعتماد به وزیر این وزارتخانه دارند.
وی تأکید کرد: امروز آموزش و پرورش در سه حوزه معیشت، ساماندهی نیروی انسانی و توجه به ساختارهای ناکارآمد درون خود دچار مشکل است، لذا فردی که وزیر میشود باید به ساختارها و مسائل آموزش و پرورش مسلط باشد./
پایان پیام