Icana.ir
fa, حجت‌الاسلام علیرضا‌ سلیمی

روایت نماینده مجلس از کودکانی که برای تحصیل حتی خودکار ندارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در بازدیدهای میدانی، با کودکانی مواجه شدیم که حتی پول خرید یک خودکار و دفترچه برای تحصیل را نداشتند و از جایی هم به آن‌ها سرویس‌دهی نمی‌شد.6/16/2017 1:30:40 PM6/16/2017 1:20:43 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606105171135912_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram

روایت نماینده مجلس از کودکانی که برای تحصیل حتی خودکار ندارند

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در بازدیدهای میدانی، با کودکانی مواجه شدیم که حتی پول خرید یک خودکار و دفترچه برای تحصیل را نداشتند و از جایی هم به آن‌ها سرویس‌دهی نمی‌شد.
جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 13:30
علیرضا سلیمی
روایت نماینده مجلس از کودکانی که برای تحصیل حتی خودکار ندارند عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در بازدیدهای میدانی، با کودکانی مواجه شدیم که حتی پول خرید یک خودکار و دفترچه برای تحصیل را نداشتند و از جایی هم به آن‌ها سرویس‌دهی نمی‌شد. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606105171135912_Thum.jpg£علیرضا سلیمی£ روایت,نماینده,مجلس,از,کودکانی,که,برای,تحصیل,حتی,خودکار,ندارند Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به شناسایی صد و  ۱۰  هزار کودک بازمانده از تحصیل کشور بیان کرد: این یک واقعیت تلخ است که ما امروزه با حجم عظیمی از کودکان بازمانده از تحصیل در کشور روبرو هستیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کودکان بازمانده از تحصیل در کشور عمدتا از خانواده‌های فقیر هستند و اکثرا در منطقه‌های حاشیه‌نشین شهر‌ها و روستاهای دورافتاده زندگی می‌کنند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس دهم درباره عوامل بازماندن کودکان از تحصیل در کشور عنوان کرد: فقر یکی از مهمترین دلایل عدم ادامه تحصیل کودکان است حال چه فقر فرهنگی وچه انواع دیگر آن.

سلیمی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل بیسوادی کودکان به عدم سرویس دهی مناسب آموزشی وتحصیلی برمی‌گردد، خود ما بازدیدهایی در برخی مناطق کشور داشته ایم که در بعضی از آن‌ها حتی ساختمان مدرسه وجود ندارد و بچه‌ها در یک چادر و در وضعیت اسفناکی تحصیل می‌کردند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس دهم افزود: در بازدیدهای میدانی با کودکانی مواجه شدیم که حتی پول خرید یک خودکار و دفترچه برای تحصیل را نداشتند و از جایی هم به آن‌ها سرویس دهی نمی‌شد. این فقر‌ها و نیاز‌ها باعث می‌شود تا خانواده‌ها فرزندانشان را از تحصیل در مدارس منع کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باوجود اینکه نهضت سوادآموزی در طول این ۴۰ سال اقدامات زیادی برای از بین بردن بیسوادی کرده است ولی این موضوع در کشور ریشه کن نشده است و عدد بیسوادی درکشور بسیار بالاست.

سلیمی عنوان کرد: در برخی از کشور‌ها جشن ریشه کنی بیسوادی را گرفته اند، اما ما هنوز نتوانسته ایم بعد از ۴۰ سال این اقدام را انجام دهیم و این نشان از یک ضعفی در این زمینه دارد.

دبیر دوم کمیسیون آموزش مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه برخی از متولیان امر به مسئولیت‌های شان یا واقف نیستند و یا اینکه در راستای انجام مسئولیت شان کاهلی می‌کنندکه خروجی رفتارشان وجود افراد بیسواد وکودکان بازمانده از تحصیل درکشور شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامیدرباره اقدام کمیسیون متبوعش برای رفع مشکل بیسوادی کودکان گفت: ما به کرات جلساتی رادر این زمینه برگزار کرده ایم و پیگیری‌های زیادی کرده و بازدیدهای میدانی فراوانی داشته ایم. کمیسیون آموزش و تحقیقات در رفع معضل بیسوادی درکشور بسیار جدی است.

به گزارش خبرگزاری میزان؛ احمد میدری معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو روز پیش در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار گفت: در جریان طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل ۱۱۰ هزار کودک شناسایی شدند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC