Icana.ir
fa, حمیدرضا فولادگر, خودروی ملی

خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین‌المللی مسیر مونتاژکاری را طی نکنند

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: تولید خودروی ملی در سند استراتژی توسعه صنعتی همواره وجود داشته است اما نمی‌توان گفت که این خودرو چه زمانی، در چه مدل یا مدل‌هایی و به چه قیمتی در شرکت‌های خودروسازی تولید می‌شود.6/17/2017 2:38:36 PM6/17/2017 1:55:36 PMIcana00http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606103239012877_Thum.jpg Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
فولادگر:

خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین‌المللی مسیر مونتاژکاری را طی نکنند

سرویس دیگر رسانه‌ها
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: تولید خودروی ملی در سند استراتژی توسعه صنعتی همواره وجود داشته است اما نمی‌توان گفت که این خودرو چه زمانی، در چه مدل یا مدل‌هایی و به چه قیمتی در شرکت‌های خودروسازی تولید می‌شود.
شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 14:38
حمیدرضا فولادگر
خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین‌المللی مسیر مونتاژکاری را طی نکنند رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: تولید خودروی ملی در سند استراتژی توسعه صنعتی همواره وجود داشته است اما نمی‌توان گفت که این خودرو چه زمانی، در چه مدل یا مدل‌هایی و به چه قیمتی در شرکت‌های خودروسازی تولید می‌شود. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606103239012877_Thum.jpg£حمیدرضا فولادگر £ خودروسازان,داخلی,در,دور,جدید,انعقاد,قراردادهای,بین‌المللی,مسیر,مونتاژکاری,را,طی,نکنند Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حمیدرضا فولادگر گفت: وقتی گفته می‌شود «خودروی ملی»  باید منظورمان دقیقا بیان شود که منظور از تولید خودروی ملی چیست؟ اگر «خودروی ملی» به این معنی باشد که از صفر تا صد یک خودروی به‌روز شامل طراحی بدنه، پلت فرم، سیستم‌های قوای محرکه، انتقال قدرت و تعلیق، مونتاژ بدنه و رنگ و تولید قطعات و لوازم یدکی با فناوری روز در داخل کشور تولید شود باید بگویم صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر چنین توان و قدرتی ندارد حتی  به فرض حرکت خودروسازان در این مسیر، باز مشخص نیست تحقق این ایده چند سال به طول خواهد انجامید  و هزینه تمام شده هر خودرو با این مشخصات چقدر خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر منظور از تولید خودروی ملی استفاده از تجربیات گذشته در کنار به کار گرفتن فناوری‌های جدید انتقال یافته به داخل باشد، می‌توان نسبت به تولید این نوع خودروی ملی امیدوار بود، در این صورت می‌توان بر روی پلت فرم سمند که اکنون بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده است، تولید خودرو ملی داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: اگر خودروسازان داخلی در دور جدید انعقاد قراردادهای بین‌المللی در عمل، مسیر مونتاژکاری را طی نکنند می‌توانیم فناوری تولید پلت فرم را به تدریج از خودروسازان کره‌ای و فرانسوی وارد و به مرور با بومی‌سازی قطعات آن در طراحی  این اصلی‌ترین بخش تولید خودرو، ورزیده شویم.

وی با اشاره به قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با برندهای فرانسوی و کره‌ای، گفت: انعقاد قرارداد بین پنج شرکت داخلی و پنج برند خودروسازی خارجی برای طراحی و تولید پلت فرم نشان از جهت‌گیری و عزم شرکت‌های خودرویی داخلی برای ورود به صنعت تولید پلت فرم دارد که باید به تولید پلت فرم‌های داخلی ختم شود. البته خودروسازان باید با حضور در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص برنامه‌های آینده‌شان گزارش دهند.

به گزارش ایسنا؛ رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی تولید و عرضه خودروی ملی با فناوری روز و قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان را بعید دانست و متذکر شد: نمی‌گویم نمی‌شود اما با وضعیت فعلی و چشم‌انداز تاریک و مبهم صنعت خودروسازی کشور نمی‌توان گفت که آیا عموم مردم ایران بالاخره خواهند توانست خودروی ملی با کیفیت و با قیمت زیر ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند یا خیر./

پایان پیام

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC