شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
در جلسه کمیسیون آموزش مجلس با مدیران مدارس شاهد مطرح شد؛

کمبود نیروی انسانی و مشاور دغدغه مدیران مدارس شاهد/لزوم افزایش کیفیت آموزشی

سرویس فرهنگی
کمبود نیروی انسانی و مشاور، کمبود تجهیزات، وجود قوانین دست و پاگیر از جمله دغدغه‌های مدارس شاهد است که با حضور مسئولان مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مطرح و بررسی شد.
شنبه 24 تیر 1396 ساعت 12:45
کمبود نیروی انسانی و مشاور دغدغه مدیران مدارس شاهد/لزوم افزایش کیفیت آموزشی کمبود نیروی انسانی و مشاور، کمبود تجهیزات، وجود قوانین دست و پاگیر از جمله دغدغه‌های مدارس شاهد است که با حضور مسئولان مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس مطرح و بررسی شد. http://cdn.icana.ir/d/019/201707103529450686.jpg کمبود,نیروی,انسانی,و,مشاور,دغدغه,مدیران,مدارس,شاهد/لزوم,افزایش,کیفیت,آموزشی Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه بررسی مسائل و مشکلات مدارس شاهد با حضور اعضای کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از مدیران مدارس شاهد سراسر کشور صبح امروز (شنبه ۲۴ تیرماه) در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد.

زاهدی: توجه به مدارس شاهد مولفه‌ای برای رأی اعتماد به وزیر آینده آموزش و پرورش

در ابتدا محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون متبوعش همواره به دنبال بررسی و رفع دغدغه‌های مدارس شاهد بوده است، گفت: بر این اساس موضوع توجه به مدارس شاهد و رفع مشکلات آنها یکی از مولفه‌هایی خواهد بود که نمایندگان مجلس در ارائه رای اعتماد به وزیر آینده آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار خواهند داد.

اولادقباد: پیشنهاد اجرای طرح توسعه یا قطب بندی مدارس شاهد برای رفع مشکل "طرح پراکنده"

در ادامه فریده  اولاد قباد با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های مدیران مدارس شاهد سراسر کشور است، گفت: عموما همه مدیران به دنبال جذب نیروهای کارآمد، توانمند و علاقه مند به فعالیت در مدارس شاهد هستند اما گاهی اوقات در این خصوص با مشکلاتی مواجه می‌شوند که باید از طریق تعامل آن را برطرف کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی و تعمیرات مدارس شاهد از دیگر دغدغه‌های موجود در این عرصه است، اظهار کرد: البته در این میان تجهیز مدارس نیز از اهمیت بالایی برخودار است و باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز در دوره ابتدایی به راحتی ساماندهی می‌شوند اما مشکلاتی در خصوص اجرای "طرح پراکنده" برای فرزندان شاهد در مقاطع بالاتر تحصیلی وجود دارد، تصریح کرد: این دانش آموزان در مقطع متوسطه اول دوم به دلایل مختلف از جمله مسافت زیاد با مدرسه، نبود مدرسه شاهد در محل زندگی و غیره در سایر مدارس ثبت نام و تحصیل می‌کنند از این رو امور آموزشی آنها به راحتی ساماندهی نمی‌شود و نمی‌توان ساعات آموزشی مکمل را برای آنها اجرایی کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: برای رفع مشکل مذکور می‌توان طرح توسعه مدارس یا قطب بندی مدارس شاهد را تبیین و اجرایی کرد.

اولاد قباد اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده معلمانی برای اجرای ساعات مکمل فعالیت می‌کنند اما امروزه شاهد هستیم در برخی موارد حق الزحمه برخی از معلمان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل کمبود بودجه بیش از یک سال پرداخت نشده که این موضوع سبب کاهش انگیزه این افراد می شود.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری مراسم‌های یادبود و کنگره شهدا

وی افزود: مدارس شاهد باید الگویی برای سایر مدارس باشند از این رو وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توجه ویژه‌ای به این مدارس داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که امروزه نیاز جدی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد لذا باید مراسم‌های یادبود و کنگره شهدا برگزار شود تا سیره شهدا به دانش آموزان منتقل شود.

رزاقی: افزایش کیفیت آموزشی مدارس شاهد در دستورکاراست/دغدغه کمبود مشاوره در مدارس شاهد وجود دارد

محمدرضا رزاقی نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 1350 مدرسه شاهد در سراسر کشور وجود دارد، گفت: در این میان 72 هزار دانش آموزان فرزند شهید، آزاده و جانباز بالای 50 درصد دراین مدارس تحصیل می‌کنند.

سرپرست اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: البته حدود 26 هزار دانش آموز فرزند شهید، آزاده و جانباز نیز در قالب "طرح پراکنده" در سایر مدارس سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

وی افزایش کیفیت آموزشی مدارس شاهد را یکی از مهم ترین دغدغه‌های کنونی مدیران دانست و افزود: انتظاراتی که از مولفه تعلیم و تربیت در مدارس شاهد وجود دارد بیش از سایر مدارس است از این رو در تلاش هستیم تا کیفیت بخشی در امور آموزشی و فعالیت‌های پرورشی را در دستور کار قرار دهیم.

رزاقی فقدان نیروی کیفی متناسب با مدارس شاهد را از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات موجود مدارس شاهد در استان‌های سراسر کشور خواند و اظهارکرد: متاسفانه این مشکل در استان‌های محروم بیشتر حس می‌شود.

سرپرست اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش فقدان و کمبود معلم مشاوره را از جمله مهمترین مشکلات کنونی در مدارس شاهد مطرح کرد و گفت: دانش آموزان فرزند شهید، آزاده و جانباز نیاز به ارائه خدمات ویژه‌ای در این عرصه هستند اما با توجه به اینکه این مسئله در تمام بدنه آموزش و پرورش وجود دارد، نمی‌توان مدارس شاهد را از سایر مدارس مستثنی کرد.

در پایان نیز تعدادی از مدیران مدارس شاهد سراسر کشور موضوعاتی مانند کمبود نیروی انسانی، کمبود مشاور در مدارش، کمبود تجهیزات، وجود قوانین دست و پاگیر در حوزه جذب نیروی آزاد و غیره را از جمله مشکلات و دغدغه‌های مدارس شاهد مطرح کردند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر