Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
ادیانی خبر داد:

محورهای 10گانه طرح تحقیق‌وتفحص از آموزش‌وپرورش مازندران/ نبود شفافیت مالی و واگذاری املاک آموزشی

سرویس فرهنگی
نماینده مردم قائمشهر در مجلس از تدوین طرح تحقیق و تفحص از اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و رسیدگی به آن با حضور وزیر مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.
یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 08:42
محورهای 10گانه طرح تحقیق‌وتفحص از آموزش‌وپرورش مازندران/ نبود شفافیت مالی و واگذاری املاک آموزشی نماینده مردم قائمشهر در مجلس از تدوین طرح تحقیق و تفحص از اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و رسیدگی به آن با حضور وزیر مربوطه در جلسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد. http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607100839924704_Thum.jpg£سید علی ادیانی£ محورهای,10گانه,طرح,تحقیق‌وتفحص,از,آموزش‌وپرورش,مازندران/,نبود,شفافیت,مالی,و,واگذاری,املاک,آموزشی Icana

سید علی ادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام خبر تدوین طرح تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش استان مازندران و بررسی آن با حضور محمدجواد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست پیش روی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: در ارزیابی عمکلرد اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ضعف عملکردی این اداره مشهود بود که برای شفافیت فضای آموزشی، برابر قانون اساسی طرح تحقیق و تفحص را در 10 محور طرح تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با برشمردن برخی از محورهای طرح تحقیق و تفحص، عنوان کرد: این طرح با محورهای نامناسب بودن وضعیت آموزشی استان، نحوه فعالیت، عملکرد و نظارت به شرکت‌های تعاونی فرهنگیان اعم از شرکت تعاونی مصرف و تعاونی مسکن و همچنین نحوه تشخیص و تعیین منابع درآمدی برای اداره کل آموزش و پرورش در سطح ستادی و شهرستان‌های استان  به جریان افتاده است.

وی، نحوه واگذاری زمین‌ها و برخی از مستقلات آموزش و پروش به برخی از اشخاص و دستگاه‌‎ها و معیارهای عزل و نصب‌ها در اداره کل آموزش و پرورش استان را دو محور بعدی تحقیق و تفحص مذکور برشمرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون زمانی که این طرح به هیأت رئیسه مجلس وصول شد، طرح مذکور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع و پس از آن کمیسیون طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش محورهای 10 گانه طرح را به استحضار اداره کل استان مازندران رساند.

ادیانی ادامه داد: پاسخ‌هایی که برابر قانون از سوی اداره کل آموزش و پرورش در پاسخ به محورهای طرح تحقیق و تفحص دریافت کردم، خودمحوری برای تحقیق و تفحص است و این پاسخ‌ها به قدری ضعیف، غیرکارشناسی، غیرحرفه‌ای و بی‌ربط بود که بیانگر این است کسانی که چنین پاسخی را تدوین کردند باید یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای فهم و پاسخگویی درست به مطالب بگذرانند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار امیدواری کرد که وزیر آموزش و پرورش در نشست پیش روی کمیسیون آموزش و تحقیقات بتواند پاسخ اقناع‌کننده‌ای برای طرح تحقیق و تفحص بیان کند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC