Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
حاجی بابایی تاکید کرد:

پس‌رفت در گرایش و علاقه دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی/ متقاضیان رشته‌های فنی 10 درصد کم شده است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون برنامه مجلس با اعلام اینکه طی 4سال گذشته تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی از 44/5 درصد به 35 درصد کاهش پیدا کرده است، این امر را فاجعه‌ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.
جمعه 17 آذر 1396 ساعت 10:30
پس‌رفت در گرایش و علاقه دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی/ متقاضیان رشته‌های فنی 10 درصد کم شده است عضو کمیسیون برنامه مجلس با اعلام اینکه طی 4سال گذشته تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی از 44/5 درصد به 35 درصد کاهش پیدا کرده است، این امر را فاجعه‌ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور دانست. http://media.icana.ir/Image/2013/08/45059_Thum.jpg£حاجی بابایی£حاجی بابایی پس‌رفت,در,گرایش,و,علاقه,دانش‌آموزان,به,رشته‌های,مهارتی/,متقاضیان,رشته‌های,فنی,10,درصد,کم,شده,است Icana

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود مدارس و مراکز فنی و حرفه‌ای در صورت افزایش دانش‌آموزان متقاضی این رشته‌ها براساس پیش‌بینی برنامه ششم توسعه، گفت: ماده 66 برنامه ششم، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرده است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، همسو شدن با اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا پایان برنامه، تعداد دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان را حداقل به 50درصد برساند و این تعداد در وزارت علوم 30درصد تکلیف شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سند تحول نیز می‌گوید؛ 50 درصد دیگر دانش‌آموزان باید یک مهارت را در مدارس فرا بگیرند اما متاسفانه طی 4 سال گذشته تعداد دانش‌آموزان این رشته‌ها از 44/5 درصد به دلایلی همچون مخارج هنرستان و مدارس فنی و حرفه‌ای و مشکلات دیگر به 35 درصد کاهش پیدا کرده و این به معنای فاجعه‌ای برای نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم افزود: این پس‌رفت در گرایش و علاقه دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی علاوه بر آسیب به نظام تعلیم و تربیت با توجه به بحران اشتغال در کشور مشکلات را تشدید خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه امکانات آموزشی در مناطق محروم بسیار پایین است، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش باید برای این محرومیت فکری کرده و رشته‌های متناسب با اقلیم این مناطق به منظور ایجاد بازار کار در مراکز مرتبط تدریس کنند چراکه متاسفانه رشته‌های دایر شده در مدارس و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان‌ متناسب با شرایط و اقلیم مناطق نیست./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC