هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
سلیمی مطرح کرد:

مشکل کودکان معلول جسمی در رفت‌وآمد به مدارس/ کمبود اعتبار و تعداد مدارس استثنایی نیازمند رسیدگی است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به علت کمبود مدارس استثنایی و تراکم بالا در این مدارس این کودکان ناچارند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، گفت: کمبود اعتبار و تعداد مدارس استثنایی نیازمند رسیدگی است.
شنبه 18 آذر 1396 ساعت 13:13
مشکل کودکان معلول جسمی در رفت‌وآمد به مدارس/ کمبود اعتبار و تعداد مدارس استثنایی نیازمند رسیدگی است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به علت کمبود مدارس استثنایی و تراکم بالا در این مدارس این کودکان ناچارند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، گفت: کمبود اعتبار و تعداد مدارس استثنایی نیازمند رسیدگی است. http://cdn.icana.ir/d/019/201606105171135912.jpg مشکل,کودکان,معلول,جسمی,در,رفت‌وآمد,به,مدارس/,کمبود,اعتبار,و,تعداد,مدارس,استثنایی,نیازمند,رسیدگی,است Icana

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود مدارس مناسب برای کودکانی که معلولیت جسمی دارند، گفت: 10 درصد جمعیت کشور معلول جسمی هستند لذا باید برای تحصیل دانش‌آموزان معلول شرایط و زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ این در حالی است که در برخی از شهرها حتی یک مدرسه هم متناسب با شرایط این بچه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بخش‌های آموزشی در فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل کودکان استثنایی، بیان کرد: کمبود مدارس استثنایی در کشور باید مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن بودجه کافی در نظر گرفته شود؛ از طرف دیگر معلمان و مدیران این مدارس نیز نیازمند آموزش‌های درست و ویژه جهت برخورد با این دانش‌آموزان هستند درغیر این صورت این محصلان با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه به علت کمبود مدارس استثنایی و تراکم بالا در این مدارس، کودکان معلول ناچارند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، ادامه داد: در مدارس عادی مدیر، معلم و دانش‌آموزان دیگر درخصوص برخورد با این کودکان توجیه نشده‌اند و نحوه برخورد و تعامل با این بچه‌ها نهادینه نشده؛ بنابراین مدارس عادی به محلی برای شکنجه کودکان استثایی تبدیل می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه آموزش کودکان استثنایی نیازمند نگاه ویژه‌ است، تاکید کرد: برای این مدارس باید بودجه خاصی درنظر گرفته شود چرا که هزینه آموزشی در این مدارس بالاتر است اما متاسفانه رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام نمی‌شود؛  از طرف دیگر برای آموزش این کودکان وسایل و امکانات خاص آموزشی نیاز است و درصورتی که شرایط موردنیاز فراهم نشود به مشکلات آنها افزوده می‌شود.

سلیمی با انتقاد از کمبود روانشناس در مدارس استثنایی جهت رفاه حال این دانش‌آموزان، بیان کرد: بایستی معلمان، مشاوران و روانشناسان دوره‌های آموزشی ویژه و متفاوتی درخصوص برخورد با کودکان استثنایی را بگذرانند البته تعداد روانشناسان متبحر در این زمینه نیز بسیار کم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات کودکان معلول جسمی در رفت‌وآمد به مدارس، بیان کرد: برخی ارگان‌ها برای سهولت حمل‌ونقل این کودکان اقداماتی انجام می‌دهند اما این رسیدگی‌ها جوابگوی نیاز آنها نیست؛ دو وزارتخانه آموزش و پرورش، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی باید با همکاری هم مشکلات را در این زمینه حل کنند./

پایان پیام      

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط