هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
ذوالقدر تاکید کرد:

ایران در تولید بازی‌های رایانه 10 سال از دنیا عقب‌تر است

سرویس فرهنگی
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش به دنبال افزایش اعتبارات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در بودجه سال 97 است، گفت: ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه حدود 10 سال از دنیا عقب‌تر است.
شنبه 18 آذر 1396 ساعت 11:57
ایران در تولید بازی‌های رایانه 10 سال از دنیا عقب‌تر است عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش به دنبال افزایش اعتبارات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در بودجه سال 97 است، گفت: ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه حدود 10 سال از دنیا عقب‌تر است. http://cdn.icana.ir/d/019/201712102286260991.jpg ایران,در,تولید,بازی‌های,رایانه,10,سال,از,دنیا,عقب‌تر,است Icana

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوا در این حوزه برای کودکان و نوجوانان، گفت: از آنجا که بنیاد بازی‌‎های رایانه‌ای ارتباط خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس ارتباط برقرار کرده و توانسته دغدغه‌ها و نیازهای خود را مطرح کند، کمیسیون به دنبال افزایش اعتبار و اختصاص ردیف جداگانه‌ای برای این بنیاد در بودجه سال 97 است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوان با محرومیت شدید بازی‌های کامپیوتری و محتواهای مناسب روبرو هستند، ادامه داد: اگرچه کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال آوردن تبصره‌ای در بودجه سال 96 برای دریافت مالیات از واردکنندگان بازی‌های رایانه‌ای و اختصاص درآمد حاصله به تولیدکنندگان داخلی بود اما متاسفانه این پیشنهاد در صحن علنی با مخالفت روبرو شد.

وی با بیان اینکه جوانان بسیار مستعدی در حوزه ساخت انیمیشن و بازی فعال هستند اما به دلیل عدم توجه، ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه حدود 10 سال از دنیا عقب‌تر است، افزود: در صورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای تعداد کثیری از جوانان به شغل و درآمد رسیده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز قدم‌های اساسی برداشته خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگرچه اقدامات خوبی در زمینه تولید بازی‌ها و انیمیشن‌ها صورت گرفته اما هنوز بسیاری از مسئولان به ضرورت این مهم نرسیده‌اند، اضافه کرد: امروزه فضای مجازی و بازی‌های غربی فرهنگ و ذهن و خلقیات کودکان و نوجوان را از آن خود کرده‌اند، به همین دلیل باید با درک اهمیت موضوع در راستای تولید محتوا برای آن‌ها قدم‌های جامع برداشت./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000