هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
محمدیان تاکید کرد:

ایمن سازی جاده ها در پیچ و خم نبود اعتبارات/توسعه نرم افزاری اقدامی مقطعی برای کاهش تلفات جاده ای

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت بهسازی جاده های کشور با تزریق اعتبارات کافی، گفت: ایمن سازی جاده های کشور با توسعه نرم افزاری اقدامی مقطعی برای کاهش تلفات جاده ای است.
یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 14:18
ایمن سازی جاده ها در پیچ و خم نبود اعتبارات/توسعه نرم افزاری اقدامی مقطعی برای کاهش تلفات جاده ای عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت بهسازی جاده های کشور با تزریق اعتبارات کافی، گفت: ایمن سازی جاده های کشور با توسعه نرم افزاری اقدامی مقطعی برای کاهش تلفات جاده ای است. http://cdn.icana.ir/d/019/201707106428261495.jpg ایمن,سازی,جاده,ها,در,پیچ,و,خم,نبود,اعتبارات/توسعه,نرم,افزاری,اقدامی,مقطعی,برای,کاهش,تلفات,جاده,ای Icana

اقبال محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از آمار بالای تلفات جاده ای، بر ضرورت اصلاح هندسی راه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه اعتبارات برای بهسازی جاده ها کافی نبوده از این رو استاندارد سازی مسیرها با تعلل انجام می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تسریع در ایمن سازی جاده های کشور با هدف کاهش تصادفات جاده ای، افزود: توجه به ناوگان حمل و نقل جاده ای می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد از این رو دولت باید بهبود وضعیت جاده ها را در اولویت خود قرار دهد.

بهسازی جاده ها نیازمند اعتبارات کافی است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راهکارهای سخت‌افزاری دولت برای بهسازی وضعیت جاده ها با هزینه‌های زیادی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: به تازگی پیشنهادی در خصوص توسعه نرم افزارها برای مقابله با جاده های غیرایمن مطرح شده که هرچند در بحث هزینه با موضوع سخت افزارها قابل قیاس نیست اما باید بدانیم که نمی توان برای همیشه روی آن حساب کرد.

وی ادامه داد: توسعه نرم افزاری و استفاده از آن به عنوان میانبری برای ایجاد جاده های ایمن تنها به صورت مقطعی مفید بوده و در دراز مدت باید فکر اساسی برای وضعیت جاده ها صورت بگیرد در غیر این صورت روند کاهشی در از دست دادن سهم ایران در ترانزیت بین المللی ادامه خواهد داشت.

محمدیان با تاکید بر ضرورت حذف نقاط حادثه خیز، اصلاح مهندسی مسیرو همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها، تصریح کرد: بی توجهی به این موارد و ایمن نبودن راه ها سالانه تلفات بسیاری را در کشور رقم زده و سرمایه نیروی انسانی و مالی کشور را از بین می برد.

توجه به اعتبارات مورد نیاز برای ایمن سازی جاده ها در حین بررسی لایحه بودجه

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نزدیک شدن به فصل بررسی بودجه در مجلس، گفت: در روزهای آتی باید نمایندگان اعتبارات کافی برای ایمن سازی جاده ها در نظر بگیرند، زیرا ادامه این روند علاوه بر افزایش تلفات سالانه به کاهش درآمدهای کشور از مسیر ترانزیت بین المللی و همچنین گردشگری می انجامد.

وی ادامه داد: توسعه نرم افزاری در خصوص ایمن سازی راه ها و ارایه هشدارهای لازم به رانندگان نیز تا تامین شدن اعتبارات لازم است اما نباید مسئولان به این مورد خاص برای بهسازی جاده ها بسنده کنند.

دولت مکلف به توسعه سالانه 14 هزار کیلومتر جاده ریلی است

محمدیان با تاکید بر ضرورت تغییر رویکردها با هدف هدایت بار و مسافر از جاده به ریل، گفت: طبق برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی دولت باید سالانه 14 هزار کیلومتر به جاده های ریلی در کشور بیفزاید که در صورت تحقق این مهم ایمن سازی حفظ جان مسافر تا حدود بسیاری ممکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان مربوطه در زمان بررسی بودجه سال 97 تمام تلاش خود را برای کسب سهم بیشتر از اعتبارات ملی برای ایمن سازی جاده ها خواهد کرد./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000