سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
درازهی:

اصرار مدارس غیرانتفاعی بر به کارگیری نیروی کار ارزان/ شاخص‌های نظارتی تعریف شود

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از به کارگیری نیروی کار ارزان در مدارس غیرانتفاعی بر ضرورت نظارت مستقیم وزارتخانه آموزش و پرورش در این مدارس تاکید کرد.
سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 15:17
اصرار مدارس غیرانتفاعی بر به کارگیری نیروی کار ارزان/ شاخص‌های نظارتی تعریف شود عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از به کارگیری نیروی کار ارزان در مدارس غیرانتفاعی بر ضرورت نظارت مستقیم وزارتخانه آموزش و پرورش در این مدارس تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201606100579037859.jpg اصرار,مدارس,غیرانتفاعی,بر,به,کارگیری,نیروی,کار,ارزان/,شاخص‌های,نظارتی,تعریف,شود Icana

محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، گفت: با توجه به کیفیت پایین اکثر مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی، در نظر گرفتن دستورالعملی به منظور نظارت بر این مدارس و رساندن آن‌ها به سطحی از کیفیت قابل قبول ضرورت دارد؛ درواقع مسئولان باید معیارها و ملاک‌هایی استانداردی برای این مهم مشخص کنند.  

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون اساسی آموزش در  کشور باید از دبستان تا دبیرستان رایگان باشد اما متاسفانه روز به روز مجوزهای بیشتری برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور ارائه می‌شود این درحالی است که عموم این مدارس از کیفیت مناسبی با توجه به هزینه‌های بالای دریافتی از اولیاء برخوردار نیستند ضمن آنکه آسیب‍‌های روحی در میان اقشار مختلف به دلیل فاصله طبقاتی ایجاد کرده نیز به دنبال دارند.

وی با بیان اینکه ساز و کار مشخصی برای نظارت بر مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی مشخص نشده است، افزود: نظارت بر معلم‌ها و عبور آن‌ها از فیلترهای مختلف برای تدریس در این مدارس، در تعیین این شاخص‌های نظارتی اهمیت فراوانی دارد چراکه بسیاری از این مدارس از معلمان بازنشسته و یا دانشجویان برای تدریس استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از به کارگیری نیروی کار ارزان در مدارس غیرانتفاعی بر ضرورت نظارت مستقیم وزارتخانه آموزش و پرورش بر این مدارس تاکید کرد و گفت: برنامه‌های جانبی مناسب، تقویت پایه علمی دانش‌آموزان و از همه مهمتر هزینه برای پرورش و تربیت آن‌ها و ارائه برنامه‌هایی از این دست در مدارس از اهمیت فراوانی برخوردار است که مسئولان امر باید در شاخص‌های رتبه‌بندی این مدارس مدنظر قرار دهند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار