شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
سعیدی:

آزمون ورودی پایه هفتم ذهن و روح دانش‌آموزان را درگیر می‌کرد/ دست انتشارات کمک آموزشی در جیب مردم

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان نخبه به حمایت نیاز دارند، گفت: آزمون ورودی پایه هفتم ذهن و روح دانش‌آموزان را درگیر می‌کرد و سود آن فقط به انتشارات کمک آموزشی می‌رسید.
چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 08:21
آزمون ورودی پایه هفتم ذهن و روح دانش‌آموزان را درگیر می‌کرد/ دست انتشارات کمک آموزشی در جیب مردم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان نخبه به حمایت نیاز دارند، گفت: آزمون ورودی پایه هفتم ذهن و روح دانش‌آموزان را درگیر می‌کرد و سود آن فقط به انتشارات کمک آموزشی می‌رسید. http://cdn.icana.ir/d/019/201711106744518948.jpg آزمون,ورودی,پایه,هفتم,ذهن,و,روح,دانش‌آموزان,را,درگیر,می‌کرد/,دست,انتشارات,کمک,آموزشی,در,جیب,مردم Icana

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این مدارس نه تنها کارآیی گذشته را در آموزش و پرورش ندارند بلکه باعث دغدغه و استرس دانش‌آموزان نیز شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان از طریق آزمون ورودی که استاندارد بودن آنها تائید شده نبود به این مدارس وارد می‌شدند و با پرداخت هزینه خدماتی را دریافت می‌کردند.

وی اظهار کرد: اگرچه باید از دانش‌آموزان نخبه حمایت شود اما تفکیک آنها علمی و مناسب نیست؛ جداسازی دانش‌آموزان که باعث ایجاد اضطراب در آنها می‌شود پسندیده نیست و بایستی هر چه سریعتر اقدامات لازم برای کاهش تنوع مدارس انجام شود.

سعیدی با بیان اینکه در آزمون ورودی پایه هفتم علاوه بر ذهن و روح دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها نیز درگیر می‌شدند، تاکید کرد: این آزمون‌ها آرامش و تمرکز دانش‌آموزان را برای آموزش‌های رسمی کشور برهم می‌زند؛ آزمون‌های ورودی مدارس نه تنها کمکی به آموزش دانش‌آموزان نمی‌کند بلکه به نفع افرادی است که دست در جیب مردم کرده‌اند و با انتشار کتاب‌های کمک درسی سعی در کسب منافع مالی دارند.

وی با بیان اینکه حذف آزمون ورودی مدارس غیردولتی ضروری است و باید در دستور کار آموزش وپرورش قرار گیرد، گفت: گام بعدی این وزارتخانه در کاهش تنوع مدارس حذف آزمون ورودی مدارس غیرانتفاعی است؛ هدف اصلی از این اقدامات افزایش شادی و نشاط دانش‌آموزان و در پی آن آموزش بهتر مسائل درسی است.

عضو  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: برای حمایت از دانش‌آموزانی که به معنای واقعی نخبه هستند باید راه حل‌های مناسبی پیش‌بینی و امکانات لازم فراهم شود./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000