شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
عباسی مطرح کرد:

شناسایی دانش‌آموزان باهوش از طریق طرح شهاب به جای آزمون تیزهوشان/ کاهش تنوع مدارس گامی در راستای عدالت آموزشی

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از طرح‌هایی مانند شهاب دانش‌آموزان باهوش را شناسایی کند، گفت: تنوع مدارس از برقراری عدالت آموزشی جلوگیری می‌کند.
جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 11:55
شناسایی دانش‌آموزان باهوش از طریق طرح شهاب به جای آزمون تیزهوشان/ کاهش تنوع مدارس گامی در راستای عدالت آموزشی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از طرح‌هایی مانند شهاب دانش‌آموزان باهوش را شناسایی کند، گفت: تنوع مدارس از برقراری عدالت آموزشی جلوگیری می‌کند. http://cdn.icana.ir/d/019/201801105634892941.jpg شناسایی,دانش‌آموزان,باهوش,از,طریق,طرح,شهاب,به,جای,آزمون,تیزهوشان/,کاهش,تنوع,مدارس,گامی,در,راستای,عدالت,آموزشی Icana

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: تنوع مدارس در کشور باید کاهش یابد چرا که دسته‌بندی و جداسازی دانش‌آموزان در مدارس با توجه به اینکه در اجتماع تمام افراد با بهره ذهنی و هوشی مختلف و توان مالی متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنند اقدام درستی نیست.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون اساسی دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی می‌تواند در کشور وجود داشته باشد ؛ فلسفه وجود مدارس غیردولتی مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان باید از خدمات آموزشی عادلانه بهره ببرند، بیان کرد: تنوع مدارس از برقراری عدالت آموزشی جلوگیری می‌کند؛ تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی امری بسیار پسندیده است و امید است این تصمیم را با برنامه‌ریزی درست اجرایی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برای تشخیص دانش‌آموزان نخبه باید آزمون‌های علمی برگزار شود؛ این درحالی است که دانش‌آموزان برای قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی و تیزهوشان از کلاس‌های فوق‌العاده در آموزشگاه‌ها و کتب غیردرسی استفاده می‌کنند بنابراین نمی‌توان گفت که تمام دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان به تحصیل مشغولند باهوشند؛ بلکه بیشتر این دانش‌آموزان پرتلاش هستند.

عباسی تاکید کرد: از یک سو کلاس‌هایی که برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آزمون ورودی مدارس برگزار می‌شود به منبعی برای کسب درآمد برخی افراد تبدیل شده و از سوی دیگر خرید کتب غیردرسی بار مالی زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند درحالی که دانش‌آموزان نیازی به این کتاب‌ها ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از طرح‌هایی مانند شهاب دانش‌آموزان باهوش را شناسایی و این استعدادهای برتر را به درستی هدایت کند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000