شهادت امام محمدباقر(ع)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
خانلری:

تست‌زنی جای تفریح و فعالیت اجتماعی دانش آموزان را می‌گیرد/ لزوم تدوین راهکاری برای محصلان تیزهوش

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه، بیان کرد: دانش‌آموزان باید در زمینه‌های دیگر مانند اجتماعی، فرهنگی و ... هم فعالیت کنند اما وجود این آزمون‌ها مانع این مشارکت می‌شود.
شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 16:39
تست‌زنی جای تفریح و فعالیت اجتماعی دانش آموزان را می‌گیرد/ لزوم تدوین راهکاری برای محصلان تیزهوش عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه، بیان کرد: دانش‌آموزان باید در زمینه‌های دیگر مانند اجتماعی، فرهنگی و ... هم فعالیت کنند اما وجود این آزمون‌ها مانع این مشارکت می‌شود. http://cdn.icana.ir/d/019/43366.jpg تست‌زنی,جای,تفریح,و,فعالیت,اجتماعی,دانش,آموزان,را,می‌گیرد/,لزوم,تدوین,راهکاری,برای,محصلان,تیزهوش Icana

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این آزمون‌ها برای دانش‌آموزان استرس زیادی ایجاد می‌کند و فرزندان ما از سنین پایین برای ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دغدغه‌ دارند.

نماینده مردم ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش‌آموزان در این سنین باید زمان خود را برای یادگیری، کنجکاوی و بازی صرف کنند این در حالیست که بچه‌ها ناچارند برای موفقیت در آزمون مدارس فقط به تست‌زنی بپردازند.

وی بیان کرد: وجود این مدارس باعث شده که دانش‌آموزان در گرداب وحشتناکی به نام آزمون گرفتار شوند؛ در حالی که دانش‌آموزان باید در زمینه‌های دیگر مانند اجتماعی، فرهنگی و ... فعالیت کنند اما وجود این آزمون‌ها از مشارکت آنها در سایر فعالیت‌ها جلوگیری می‌کند بنابراین حذف این مدارس با هدف کاهش استرس دانش‌آموزان اقدام بسیار مناسب و پسندیده‌ای است.

خانلری اظهار کرد: اگرچه آزمون ورودی مدارس باید هر چه سریعتر حذف شود اما لازم است راهکاری برای آموزش دانش‌آموزان تیزهوش نیز تدوین شود چرا که این افراد نخبه و تیزهوش تمایل دارند آموزش‌هایی متناسب با بهره هوشی خود را دریافت کنند.

نخبه‌شناسی از طریق سوابق آموزشی دانش‌آموزان؛ نه یک آزمون

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد: در صورتی که آموزش و پرورش سوابق آموزشی دانش‌آموزان را کامل در اختیار داشته باشد می‌تواند آزمون‌های ورودی مدارس را به راحتی و بدون دغدغه حذف کند چرا که می‌توان از همین سوابق برای شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش استفاده کرد.

وی ادامه داد: با تحقق این امر از یک سو دانش‌آموزان نیازی به استفاده از کلاس‌های اضافه و کتب غیردرسی ندارند تا در آزمون ورودی موفق شوند و از سوی دیگر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان طی چند سال در نظر گرفته می‌شود و با یک امتحان، تیزهوش بودن یا نبودن دانش‌آموز مشخص نمی‌شود.

خانلری با بیان اینکه اگر سوابق آموزشی دانش‌آموزان ایجاد شود می‌توان دانش‌آموز نخبه را به درستی شناسایی کرد، گفت: پس از شناسایی این دانش‌آموزان نخبه باید آنها را به سمت آموزش‌های خاص هدایت کرد تا استعداد این افراد هرز نرود.

کیفیت آموزشی مدارس دولتی افزایش یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: مدارس دولتی باید کیفیت آموزشی خود را بهبود بخشند چرا که برخی از والدین به عملکرد این مدارس اعتماد ندارند؛ آموزش و پرورش باید اقدامات لازم برای بهبود وضعیت کیفی مدارس را انجام دهد تا بتواند خواسته‌ها و نیازهای دانش‌آموزان نخبه را تامین کند؛ در برخی موارد محتوای کتب درسی نیاز دانش‌آموزان را برآورده می‌کند اما شیوه ارائه این مطالب مناسب نیست./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000