هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
بهادری مطرح کرد:

تردد روزانه 16 میلیون نفر به وسیله متروی تهران و حومه/تعیین اعتبار 4هزار میلیاردی برای توسعه قطارهای شهری

سرویس اجتماعی
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تمامی اعتبارات پیش بینی شده برای مترو باید تخصیص یابد و دولت نیز سهم 50 درصدی خود بابت توسعه آن را پرداخت کند.
دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 08:03
تردد روزانه 16 میلیون نفر به وسیله متروی تهران و حومه/تعیین اعتبار 4هزار میلیاردی برای توسعه قطارهای شهری عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تمامی اعتبارات پیش بینی شده برای مترو باید تخصیص یابد و دولت نیز سهم 50 درصدی خود بابت توسعه آن را پرداخت کند. http://cdn.icana.ir/d/019/201710105811946834.jpg تردد,روزانه,16,میلیون,نفر,به,وسیله,متروی,تهران,و,حومه/تعیین,اعتبار,4هزار,میلیاردی,برای,توسعه,قطارهای,شهری Icana

سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم تخصیص منابع لازم برای توسعه و گسترش خطوط مترو، گفت: مترو کارآمدترین شبکه حمل و نقل عمومی شهری بوده و با توجه به افزایش آلودگی هوا، ترافیک پایتخت و استفاده از خودروهای شخصی می طلبد با گسترش خطوط مترو گامی جدی برای کاهش مصرف انرژی، معضلات زیست محیطی، ترافیک، استفاده از خودروهای تک سرنشین، بهبود وضعیت هوا و راحتی و آسایش شهروندان تهرانی برداشت و از سویی مجلس و دولت نیز به تامین اعتبار لازم برای توسعه خطوط مترو نیز نگاهی جدی داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی اعتبارات پیش بینی شده برای مترو باید تخصیص یابد و دولت نیز سهم 50 درصدی خود بابت توسعه آن را پرداخت کند، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان متروی پایتخت در صورت تکمیل خطوط تردد روزانه 16 میلیون نفر جمعیت پایتخت و حومه با مترو محقق می شود؛ البته دولت توان کمک به توسعه مترو را ندارد زیرا 85 درصد بودجه های کشور صرف هزینه های جاری شده و از سویی اعتبار پروژه های عمرانی بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان است و با بودجه 30 هزار میلیاردی عمرانی به هیچ وجه نمی توان پروژه های 600میلیارد تومانی را پوشش داد در این رابطه می توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق شهرداری‌های کشور و سازمان های وابسته به آن با تائید وزارت کشور تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی با تضمین خود شهرداری ها انتشار می دهند که این اوراق برای کارهای امور شهری در نظر گرفته شده است و ۵۰ درصد از آن مربوط به طرح های قطار شهری خواهد بود؛ البته ما در کمیسیون عمران پیشنهاد دادیم که از منابع صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده شود که مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار نگرفت.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس توجهی جدی به توسعه مترو داشته و انتظار داریم نمایندگان نیز در صحن علنی همکاری لازم را داشته و توجه بیشتری به توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه مترو داشته باشند؛ در این رابطه موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی در کلانشهرها، تنها وظیفه شهرداری ها نیست بلکه باید تمامی دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا سفرهای درون شهری از طریق وسایل نقلیه شخصی کاهش یابد./

پایان پیام

خبرنگار: مرتضی ندرلو

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط