شهادت امام سجاد (ع)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
/موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی/

اسماعیلی: استیضاح آخوندی حزبی و شخصی نیست/ وزیر اشتباهات گذشته را پرشتاب تر تکرار کرد

سرویس صحن
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح آخوندی حزبی و شخصی نیست، گفت: علی رغم تعهد وزیر راه در ابتدای دولت جدید، وی اشتباهات گذشته را پرشتاب تر تکرار کرد.
سه‌شنبه 22 اسفند 1396 ساعت 17:43
اسماعیلی: استیضاح آخوندی حزبی و شخصی نیست/ وزیر اشتباهات گذشته را پرشتاب تر تکرار کرد نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح آخوندی حزبی و شخصی نیست، گفت: علی رغم تعهد وزیر راه در ابتدای دولت جدید، وی اشتباهات گذشته را پرشتاب تر تکرار کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201707102075066818.jpg اسماعیلی:,استیضاح,آخوندی,حزبی,و,شخصی,نیست/,وزیر,اشتباهات,گذشته,را,پرشتاب,تر,تکرار,کرد Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داریوش اسماعیلی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت:  امضای نامه استیضاح آقای آخوندی صرفاً براساس انجام وظیفه و تکلیف بوده است، لذا هیچ انگیزه حزبی و شخصی وجود نداشته است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه مدت 6 ماه برای ارزیابی وزرا و به جریان انداختن استیضاح زود است، افزود: آقای آخوندی وزیر جدیدی نیست که 6 ماه عملکرد داشته باشد، بلکه وی 5 سال در وزارت راه و شهرسازی فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: در جلسات رأی اعتماد وی بسیاری از نمایندگان مخالف تصدی ایشان در این پست بودند اما وی متعهد شد اشتباهات گذشته را تکرار نکند؛ اما وقتی نمایندگان مشاهده کردند که وزیر اشتباهات را پرشتاب تر از گذشته انجام می دهد، تصمیم گرفتند فرد با انگیزه دیگری سکان را در دست بگیرد.

اسماعیلی ضمن انتقاد از برخی مسئولان مبنی بر اینکه برای انجام استیضاح عجله شده است، گفت: آخوندی حداقل باید بابت حوادث عذرخواهی می کرد تا التیامی بر زخم داغ دیدگان باشد، اما باید اذعان کرد استیضاح صرفاً مربوط به حوادثی مانند سقوط هواپیما نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم عدم پایبندی و تلاش نکردن برای تحقق اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم را از جمله دلایل استیضاح آخوندی دانست و اظهار کرد: همچنین کمرنگ بودن نقش وزارتخانه مذکور در تدوین لایحه بودجه 97 نیز مشهود است، در حالی که هر وزارتخانه ای می تواند با برنامه ریزی سهم بیشتری از لایحه را به خود اختصاص دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احکام مترقی مانند توسعه حمل و نقل، مدیریت شهری، مسکن و شهرسازی و ... در برنامه ششم توسعه آمده است، تصریح کرد: متاسفانه باید گفت این احکام بر زمین مانده و نشانه ای برای تحقق آنها در لایحه بودجه 97 دیده نمی شود. به عنوان مثال ماده 16 و 18 قانون ساماندهی و حمایت و تولید و مسکن که اشاره به تولید مسکن برای کم درآمدها دارد، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: مواد مختلف دیگری نیز وجود دارد که در بودجه سال آینده مورد اشاره قرار نگرفته در حالی که در قانون برعهده وزارت راه و شهرسازی است، از جمله ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران که اثری از آن در بودجه دیده نمی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی و گروهی برای اقشار آسیب پذیر و حمایت از تولیدکندگان تجهیزات حمل و نقل ریلی را باید انجام می‌دادید، اظهار داشت: در گزارش شما آمده است که این واگن‌ها خروار خروار وارد می‌شود، در حالی که باید از تولید داخلی حمایت شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه مقرر شده بود در لایحه بودجه بخشی به عنوان، عمران توسعه روستایی و عشایری بیاید ولی این امر محقق نشده است.

نماینده سروستان، کوار و خرامه با بیان اینکه اعتبارات بخش مسکن و شهرسازی در لایحه بودجه 97 نسبت بودجه 96 به میزان 70 درصد و در زمینه حمل و نقل 52 درصد کاهش یافته است، گفت: در لایحه بودجه 97 نسبت به 96 اعتبارات هزینه حدود 24 و نیم درصد افزایش یافته و اعتبارات تملک دارایی حدود 32 و نیم درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است که این هم از نقاط ضعف وزیر راه و شهرسازی است.

اسماعیلی ادامه داد: کمرنگ دیده شدن اعتبارات بخش مسکن و شهری سازی، مدیریت شهری و حمل و نقل نمی تواند رافع مشکلات این وزارت خانه باشد که قطعا علت آن عدم توانایی و بی انگیزگی وزیر راه و شهرسازی است. بنا بر اعلام شما، برای 3 سال اعتبارات بخش راه صفر بوده، آیا به این افتخار می‌کنید، آیا شما نباید برای سازمان برنامه و بودجه و دولت دلایل توجیهی را مطرح می‌کردید تا صفر نشود؟ مگر مجلس چقدر می‌تواند این اعداد را تغییر دهد.

وی افزود: عدم تلاش برای انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی نیز از جمله اشکالات آخوندی است که این عدم اجرای تعهدات در حوزه داخلی و خارجی است و ایجاد پشیمانی به جای تشویق برای مشارکت بخش‌های مختلف در وزارت راه و شهرسازی را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نمونه تفاهم نمامه بین ایران و آذربایجان برای ایجاد ارتباط ریلی بین کشور آذربایجان - آستارا و قزوین - رشت - آستارا انجام شد ولی در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان، وی گفت ما همه تعهدات را انجام دادیم و گلایه داشتند که چرا تعهدات از سوی ایران انجام نمی شود که این شرایط سبب سلب اعتماد از کشورمان می‌شود.

وی با بیان اینکه سوال این است که چقدر از بخش معادن برای توسعه راه‌ها و ریل استفاده کردید، افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) با تصویب هیات دولت تقبل کرده تا 40 درصد از ساخت جاده‌ ای که برای استفاده از بخش معادن از سمت کرمان به شیراز را بپردزاد و تمام مسئولیت و امکانات را در اختیار گذاشته، شما کمتر از 2 میلیارد پرداخت کردید و امروز  پیمانکار 17 میلیارد طلبکار است و با این وضع انتظار داردید بخش خصوصی و معدن با شما مشارکت کند.

اسماعیلی گفت: وزیر راه اصرار دارد که انبوه سازان مالک هستند بنابر این می توانند پیمانکار هم باشند ولی اشکال این است که شما معتقد هستید که مالک می‌تواند ناظر را انتخاب کند و تقابل شما با نظام مهندسی ساخاتمان نیز هیمن است که منشا فساد است،

وی گفت: در کمیسیون سوال کردم و جواب نگرفتم، گفته می شود شما از این مسئولیت استعفا داده اید، اگر درست است چرا ؟ آیا با رئیس جمهور هماهنگ نیستید یا انگیزه خدمت ندارید یا خدایی ناکرده ناز کردن است؟ هرکدام باشد دلیلی برای عدم حضور شما در کابینه است.

اسماعیلی گفت: همه ما در معرض نظارت خدا هستیم و ممکن است جان خود را از دست بدهیم و باید پاسخگوی رایی باشیم که در صندوق می اندازریم./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

زنجیره خبر