هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
رضایی با اشاره به رشد تلفات جاده ای:

وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور/بساط خودروسازی دولتی برچیده شود

سرویس اقتصادی
رئیس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت کاهش سوانح جاده ای در کشور تاکید کرد و گفت: وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور در کنار خودروی بی کیفیت و خطاهای انسانی بالا فاجعه بار است.
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 ساعت 15:00
وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور/بساط خودروسازی دولتی برچیده شود رئیس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت کاهش سوانح جاده ای در کشور تاکید کرد و گفت: وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور در کنار خودروی بی کیفیت و خطاهای انسانی بالا فاجعه بار است. http://cdn.icana.ir/d/019/201609106356835007.jpg وجود,3,هزار,نقطه,حادثه,خیز,در,کشور/بساط,خودروسازی,دولتی,برچیده,شود Icana

محمدرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند رو به نزول سوانح جاده ای در سال های اخیر، گفت: در طی 10 سال اخیر تعداد تلفات سوانج جاده ای از 26 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده که این آمار متاسفانه در سال جاری تا حدودی افزایش یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نباید روند تلفات جاده ای باز هم در کشور صعودی شود، افزود: متاسفانه وجود بیش از 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور، آمار بالای خطاهای انسانی در کنار ضعف کیفیت در تولید خودروها روند رو به صعودی را برای سوانح جاده ای رقم زده است.

کمبود منابع بهبود وضعیت راه ها و رفع نقاط حادثه خیز را غیر ممکن کرده است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمبود منابع و اعتبارات بهبود وضعیت راه ها و رفع نقاط حادثه خیز را غیر ممکن کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه سالانه وزارت راه و شهرسازی 5 هزار و 200 میلیارد تومان است باید بدانیم که این میزان منابع تنها برای نگهداری وضع موجود نیز کم است.

رضایی با تاکید بر اینکه باید تزریق منابع کارآمد به وزارت راه و شهرسازی با هدف بهبود وضعیت راه ها صورت بگیرد، گفت: تا زمانی که منابعی تزریق نشود نمی توان امیدی به بهبود وضعیت، اصلاح مهندسی راه ها و همچنین رفع نقاط حادثه خیز داشت.

عامل اصلی بی انگیزگی خودروسازی ها در تولید با کیفیت دولتی بودن آن ها است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عامل اصلی بی انگیزگی خودروسازی ها در تولید با کیفیت دولتی بودن آن ها است، افزود: دولت برای کاهش تصادفات جاده ای باید زمینه واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی را فراهم کند زیرا بخش خصوصی تاب ضرر پذیری نداشته از این رو در تولید با کیفیت پیش قدم می شود.

رضایی ادامه داد: تجربه نشان داده که بخش خصوصی بهتر از دولت فعالیت کرده از این رو باید دولت با اجرای اصل 44 قانون اساسی خودروسازی ها را با هدف بهبود کیفیت واگذار کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید بدانیم منفعل بودن در خصوص آمار بالای تصادفات جاده ای هزینه های بسیاری را بر کشور تحمیل خواهد کرد./

پایان پیام

 

 

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000