ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)
1397/02/30 14:06:16
سرویس فرهنگی
علیم یارمحمدی مطرح کرد:

فضای آموزشی نامناسب در مناطق حاشیه نشین؛ معضل استان سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به فضای آموزشی نامناسب در مناطق حاشیه نشین، معتقد است برخی معلمانی که در مناطق حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان مشغول تدریس هستند، کیفیت لازم برای تدریس را ندارند.
فضای آموزشی نامناسب در مناطق حاشیه نشین؛ معضل استان سیستان و بلوچستان نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به فضای آموزشی نامناسب در مناطق حاشیه نشین، معتقد است برخی معلمانی که در مناطق حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان مشغول تدریس هستند، کیفیت لازم برای تدریس را ندارند. https://cdn.icana.ir/d/019/201702103849216944.jpg فضای,آموزشی,نامناسب,در,مناطق,حاشیه,نشین؛,معضل,استان,سیستان,و,بلوچستان Icana

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال ملی خود از سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که  در صحن علنی اعلام وصول شده است، گفت : متاسفانه وضعیت فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان بسیار نامتوازن است زیرا بسیاری از مدارس در مناطق حاشیه نشین فضای آموزشی مناسبی ندارد و برخی از معلمین که در حال تدریس در مناطق حاشیه نشین هستند کیفیت لازم را ندارند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی افزود: این شاخص مهم و شاخص های دیگر از جمله کمبود مدارس استاندارد و عدم حضور کادر آموزشی با انگیزه که شاخص دیگر می باشد و دلیل آن مدارس غیرمقاوم، کپری، خشتی و گلی با پوشش چوب و حتی سایر درختان می باشد که خود انگیزه را از معلمین دارای رتبه علمی مطلوب برای حضور در حوزه جنوبی استان کمرنگ و بی رنگ می نماید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از دانش آموختگان دارای مدرک دیپلم در استان سیستان و بلوچستان مهارت و سواد لازم برای ورود به دانشگاه ها و همچنین بازار کار را ندارند؛ این ضعف بزرگی است که عدم توجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش به آن دامن زده است، چرا که استان نیازمند به دریافت نسخه جدید برای بالا بردن سطح آموزشی دانش آموزان است.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: بسیاری از مشکلات استان به دلیل عدم توجه مسئولان محلی به مسائل فرهنگی و همچنین عدم آشنایی آنها با مسائل فرهنگی منطقه سیستان است و با توجه به اینکه غالب جمعیت در این استان سنی و بلوچ هستند، میزان مشارکت آنها در امور فرهنگی به دلیل سوء مدیریت به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

وی تاکید کرد: اغلب خانواده ها به دلیل کم توجهی معلمان به درس فرزندانشان گلایه مند هستند؛ نزدیک 40 درصد معلمین در این استان مدارک کمتر از کارشناسی دارند و با توجه به عدم رسیدگی مسئولین به مدارس مناطق حاشیه نشین و عدم رغبت معلمین به رفتن به این مدارس به دلیل بعد مسافت، در نتیجه بیشترین خسارت را دانش آموزان این خطه متحمل شده و خواهند شد که متاسفانه لطمه سنگینی به بهترین زیرساخت که همانا منابع انسانی است وارد شده و می شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سوال اصلی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان و همچنین کمبود فضاهای آموزشی است و وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامی در جهت بهبود شرایط انجام نمی دهد و بنابراین وزیر باید پاسخگوی این وضعیت باشد./

پایان پیام

 

 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet