هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
خانلری:

رکود اقتصادی جذابیت رشته‌های فنی را کم کرده است/ درآمد پزشکی دلیل گرایش دانش‌آموزان به علوم تجربی

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به درآمدزایی مناسب مشاغل پزشکی، این امر را دلیل گرایش دانش‌آموزان به رشته علوم تجربی دانست.
یکشنبه 31 تیر 1397 ساعت 07:40
رکود اقتصادی جذابیت رشته‌های فنی را کم کرده است/ درآمد پزشکی دلیل گرایش دانش‌آموزان به علوم تجربی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به درآمدزایی مناسب مشاغل پزشکی، این امر را دلیل گرایش دانش‌آموزان به رشته علوم تجربی دانست. http://cdn.icana.ir/d/019/43366.jpg رکود,اقتصادی,جذابیت,رشته‌های,فنی,را,کم,کرده,است/,درآمد,پزشکی,دلیل,گرایش,دانش‌آموزان,به,علوم,تجربی Icana

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره گرایش دانش‌آموزان به انتخاب رشته علوم تجربی، گفت: این تمایل و گرایش بنا به دلایل اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است؛ از نظر اجتماعی رشته‌های پزشکی یکی از پردرآمدترین فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود ندارد تمایل دانش‌آموزان به سمت رشته‌های پردرآمد زیاد است و در ایران نیز پزشکی و مشاغل مربوطه جزء شغل‌های پردرآمد هستند، افزود: در کشورهایی که ثبات اقتصادی وجود دارد رشته‌های فنی و مهندسی مقبولیت بیشتری نسبت به رشته‌های پزشکی دارند؛ مسائل اقتصادی ایجاد شده در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های اعمال شده رکود اقتصادی سنگینی در کشور ایجاد کرده در نتیجه رشته‌های فنی کم درآمدتر شده‌اند و جذابیت خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها به دلیل کسب درآمد بیشتر فرزندان خود را به سمت رشته‌های پزشکی سوق می‌دهند به همین دلیل تراکم دانش‌آموزان در رشته تجربی نسبت به سایر رشته‌ها بسیار است؛ مادامی که کسب درآمد در انتخاب رشته اولویت و اهمیت اول را دارد تغییری در تعداد دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی ایجاد نمی‌شود و تمایل افراد به حضور در این رشته افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور به مهارت‌های فنی و تکنسین نیاز دارد و باید آینده رشته های فنی و به دقت برای خانواده ها تبیین شود تا بتوان با فرهنگ‌سازی زمینه حضور دانش‌آموزان در رشته‌های به جز تجربی را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: مجلس در برنامه ششم نیز بر تربیت دانش‌آموزان مهارتی و انتخاب فنی و حرفه‌ای به عنوان رشته تحصیلی تاکید کرده است./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار