هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
میرزاده:

دانش‌آموزان از دوره ابتدایی باید تحت هدایت تحصیلی قرار گیرند؛ نه بعد از 9 سال تحصیل

سرویس فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعتقاد دارد که آموزش و پرورش باید بحث استعدادیابی و هدایت تحصیلی را از آغاز دوره ابتدایی انجام دهد.
یکشنبه 21 مرداد 1397 ساعت 18:00
دانش‌آموزان از دوره ابتدایی باید تحت هدایت تحصیلی قرار گیرند؛ نه بعد از 9 سال تحصیل سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعتقاد دارد که آموزش و پرورش باید بحث استعدادیابی و هدایت تحصیلی را از آغاز دوره ابتدایی انجام دهد. http://cdn.icana.ir/d/019/52302.jpg دانش‌آموزان,از,دوره,ابتدایی,باید,تحت,هدایت,تحصیلی,قرار,گیرند؛,نه,بعد,از,9,سال,تحصیل Icana

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص لزوم استعدادیابی در آموزش و پرورش و انتقاد از عدم اهتمام وزارت آموزش و پرورش در این موضوع گفت: ابزارهایی که برای استعدادیابی وجود دارد معمولا با فرهنگ و شرایط کشورمان متناسب نیست و در کشوهای دیگر تنظیم شده که مردم آن کشورها همگنی بیشتری با یکدیگر دارند؛ بدین معنا که اغلب مردم این کشورها از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی معمولا در یک سطح قرار دارند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مسئله استعدادیابی در کشور به نحو مطلوب انجام نمی‌شود و دانش‌آموزان بعد از گذراندن 9 سال تحصیلی، در پایان خرداد یا شهریور هدایت تحصیلی می‌شوند که این نوع هدایت تحصیلی با هیج معیار و استانداردهای بین‌المللی در حوزه آموزش سنخیت ندارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از آغاز دوره ابتدایی باید تحت نظر قرار گرفته و میزان مهارت آنها در هر حوزه مشخص شود، ادامه داد: اگر دانش‌آموزی در نقاشی مهارت دارد، چرا باید رشته ریاضی بخواند؟ اگر در ادبیات مهارت دارد، چرا باید پزشک شود؟ بنابراین اگر از همان آغاز دوره ابتدایی، دانش‌آموزان تحت هدایت تحصیلی قرار بگیرند و میزان مهارت آنها در هر رشته مشخص شود، می‌توان گفت که استعدادیابی و هدایت تحصیلی به شکل احسن انجام شده و باعث شکوفا شدن استعدادهای افراد شده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم اظهار کرد: متاسفانه آنچه در سیستم آموزشی مشاهده می‌شود، عدم استفاده از ظرفیت و استعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مورد علاقه آنها و به حال خود رها کردن آنهاست؛ زیرا آنچه وجود دارد هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، آن هم بعد از گذراندن 9 سال تحصیلی است که می‌توان گفت به هیچ وجه نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  بسیاری از مشکلاتی که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی رخ داده به دلیل عدم تناسب رشته مورد تحصیل و علاقه فرد به آن رشته است که باعث ایجاد نوعی سردرگمی و عدم علاقه به اشتغال فرد در آن رشته شده است، بنابراین آموزش و پرورش موظف است که بحث استعدادیابی و هدایت تحصیلی را از ابتدای دوره ابتدایی و با تحت نظر گرفتن تمام فعالیت‌های درسی و غیر درسی دانش‌‎آموزان صورت دهد تا آنها بتوانند با توجه به علاقه و مهارت خود وارد بازارکار و کارآفرینی شوند./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار