هفته دفاع مقدس
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
بیرانوندی:

سیستم آموزشی کشور نیازمند بازنگری است/ دانشگاه‌های نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا یابند

سرویس فرهنگی
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در سیستم آموزشی کشور، گفت: رویکرد دانشگاه‌ها باید اصلاح شود و دانشگاه‌های نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا یابند.
چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 13:05
سیستم آموزشی کشور نیازمند بازنگری است/ دانشگاه‌های نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا یابند رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در سیستم آموزشی کشور، گفت: رویکرد دانشگاه‌ها باید اصلاح شود و دانشگاه‌های نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا یابند. http://cdn.icana.ir/d/019/201606105360422415.jpg سیستم,آموزشی,کشور,نیازمند,بازنگری,است/,دانشگاه‌های,نسل,دوم,به,نسل‌های,سوم,و,چهارم,ارتقا,یابند Icana

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ خانه ‌ملت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در سیستم آموزشی کشور، گفت: سیستم آموزشی دنیا به طور مداوم در حال به روزرسانی است و اگر قرار باشد دانشگاه‌های ما نیز محور تمامی امور باشند باید در سیستم آموزشی خود بازنگری لازم را انجام داده و خود را با اصول علمی جدید تطبیق دهند.

دانشگاه‌های کشور سال‌ها است مسیر واحدی را طی می‌کنند

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور سال‌ها است مسیر واحدی را طی می‌کنند، افزود: متاسفانه در حال حاضر دانشگاهی در کشور نداریم که بتواند مشکل اشتغال را حل کند در این رابطه نیاز است رویکرد دانشگاه‌ها اصلاح شود و به گونه‌ای دانشگاه‌های نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا یابند.

با توجه به معضل بیکاری باید کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد

وی ادامه داد: دانشگاه‌های نسل سوم یعنی کار در کنار دانشگاه و دانشگاه در کنار کار مورد توجه قرار نگرفته این در حالی است که با توجه به معضل بیکاری در کشور کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دانشجویان اغلب رشته‌ها هنوز مسیر آموزشی و واحدهای دو دهه گذشته را پاس می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه دانشجویان اغلب رشته‌ها هنوز مسیر آموزشی و واحدهای دو دهه گذشته را پاس می کنند، گفت: متاسفانه واحدها تغییری نکرده و اساتید نیز مسیرهای گذشته آموزشی را طی می کنند؛ با توجه به تغییرات و تحولاتی که در جامعه رخ می دهد مسیر آموزشی تدوین شده و رویکرد نوینی داشته باشیم.

بیرانوندی ادامه داد: البته برخی از امور را باید در بستر حقیقت و واقعیت دید زیرا دغدغه در مسئولان آموزش و پرورش برای اصلاح نظام آموزشی وجود دارد اما هنوز این مهم در مسیر درست حرکت نکرده و نتوانسته به کاهش برخی معضلات منتهی شود.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح کاد، گفت: این طرح در چند دهه گذشته در دبیرستان‌ها اجرا می شد که بر اساس آن دانش آموزان دبیرستانی یک روز در هفته در یکی از مراکز صنعتی و آموزشی دوره کارورزی را می گذراندند البته هر چند این طرح تا حدودی موفق بود اما متوقف شد.

وی افزود: در راستای این دغدغه نظام کاردانش و فنی و حرفه ای نیز راه اندازی و تعریف شد و در حال حاضر نیز به مهارت آموزی تا حدودی توجه می شود اما هنوز نتوانسته ایم در این مسیر به نتایج مطلوبی دست یابیم.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای پرداختن به موضوع کارآموزی تلاش فعلی جوابگو نیست و باید گام‌های بلندتری برداشته شود./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر