آغاز امامت امام زمان (عج)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
سعیدی پاسخ داد:

مدارس کدام آموزش‌ها را جایگزین کاهش دو ساعته برنامه‌های درسی کنند؟

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که در اجرای طرح کاهش دو ساعته برنامه‌های درسی در مدارس مهم است که محتوای جایگزین "چه" باشد و "چگونه" و "توسط چه کسانی" اجرا شود.
شنبه 3 شهریور 1397 ساعت 09:51
مدارس کدام آموزش‌ها را جایگزین کاهش دو ساعته برنامه‌های درسی کنند؟ عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که در اجرای طرح کاهش دو ساعته برنامه‌های درسی در مدارس مهم است که محتوای جایگزین "چه" باشد و "چگونه" و "توسط چه کسانی" اجرا شود. http://cdn.icana.ir/d/019/201803106453267991.jpg مدارس,کدام,آموزش‌ها,را,جایگزین,کاهش,دو,ساعته,برنامه‌های,درسی,کنند؟ Icana

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس دو ساعت در هفته محتوای برنامه رسمی را که تاکنون در کتاب‌ها ابلاغ می‌شده کنار گذاشته و محتوایی که خود لازم می‌داند و در منطقه اولویت دارد را در برنامه رسمی جای می‌دهند، گفت: اگرچه اقدام بجا و شایسته‌ای است می‌توان آموزش‌ مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را یکی از نیازهای جامعه دانست اما باید برای تعیین زمان این آموزش‌ها و نوع آموزش‌هایی که در این 2 ساعت به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، کارشناسی دقیقی انجام گیرد.

مهارت‌های زندگی نحوه حل معضلات و مشکلات را به دانش‌آموزان می‌آموزد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان، افزود: با ارائه آموزش‌های مهارتی و پرورشی در مدارس در کنار آموزش مسائل درسی می‌توان انسان‌هایی اجتماعی و مستقل برای آینده کشور تربیت کرد از سوی دیگر از این طریق می‌توان الزامات کشور و نحوه حل معضلات را به دانش‌آموزان آموخت به طور مثال در حال حاضر که کمبود آب به چالشی برای کشور تبدیل شده می‌توان به دانش آموزان مصرف درست و بهینه را آموزش داد تا با صرفه جویی در مصرف وضعیت را تا حدودی سامان داد.

آموزش در مدارس برای حل مشکلات از تبلیغات اثرگذارتر است

سعیدی بیان کرد: مهارت‌های زندگی می‌تواند رفتار جرأتمندانه و توانایی تصمیم‌گیری را به دانش آموزان بیاموزد؛ کنار آمدن با فشارهای زندگی، هدف داشتن و انعطاف پذیری برای مواجهه با مشکلات، برقراری تعامل سازنده با دیگران، عبور از بحران‌های زندگی با مدیریت صحیح و برآمدن از پس مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، همواره بخشی از واقعیت زندگی انسان بوده که می‌توان در مدارس راه‌های لازم برای این موقعیت‌ها و الزامات را آموخت؛ اگرچه تبلیغات می‌تواند در نحوه رفتار جامعه اثرگذار باشد اما آموزش در مدارس نیز می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را از ریشه حل کند.

در اجرای طرح کاهش برنامه‌های رسمی مدارس، مهم است که چه چیزی، چگونه و توسط چه کسانی جایگزین می‌شود

آموزش مهارت‌های زندگی؛ تربیت انسان‌هایی موثر، شایسته و مسئولیت‌پذیر

عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی است که نیاز است کودکان و نوجوانان آن را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود و سایر انسان‌ها مسئولیت‌پذیر، موثر و شایسته و عمل نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دید آموزش و پرورش برای آموزش در این 2 ساعت چه برنامه‌هایی دارد؛ آیا آموزش مهارت‌ها در کلاس‌های درس خواهد بود یا دانش آموزان را به طبیعت و اجتماع می‌برند تا آنها بتوانند تمام مسائل و مشکلات را به صورت واقعی لمس کرده و آن را درک کنند؛ در اجرای این طرح "چگونه"، "چه چیز" و "توسط چه کسانی" موضوع بسیار مهمی است./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر
  • مدارس کدام آموزش‌ها را جایگزین کاهش دو ساعته برنامه‌های درسی کنند؟