عاشورای حسینی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
سالک کاشانی:

درس بزرگ عید قربان؛ مبارزه با شیطان تا رسیدن به پیروزی/ برای رسیدن به قُرب الهی باید دل از مظاهر دنیوی کَند

سرویس فرهنگی
عضو فراکسیون روحانیت مجلس درس بزرگ عید قربان را رها شدن از تعلقات دنیوی و مبارزه با شیطان تا رسیدن به پیروزی دانست.
چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 12:17
درس بزرگ عید قربان؛ مبارزه با شیطان تا رسیدن به پیروزی/ برای رسیدن به قُرب الهی باید دل از مظاهر دنیوی کَند عضو فراکسیون روحانیت مجلس درس بزرگ عید قربان را رها شدن از تعلقات دنیوی و مبارزه با شیطان تا رسیدن به پیروزی دانست. http://cdn.icana.ir/d/019/201709106937067930.jpg درس,بزرگ,عید,قربان؛,مبارزه,با,شیطان,تا,رسیدن,به,پیروزی/,برای,رسیدن,به,قُرب,الهی,باید,دل,از,مظاهر,دنیوی,کَند Icana

احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به روز عید سعید قربان و تشریح فلسفه قربانی کردن، ضمن تبریک ایام اعیاد ماه ذی الحجه، گفت: در این ایام به چند ایام نکته به عنوان درس‌ها و پیام‌های عید قربان توجه کرد که اولین نکته ان تهذیب نفس است که حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) اطاعت از امر الهی و پا روی نفسانیت گذاشتن را به ما آموختند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تسلیم رضای حق بودن و نه در برابر خواسته دیگران را دیگر نکته آموزنده عید قربان دانست و افزود: همچنین ایثار و فداکاری را از این عید قربان می‌آموزیم به گونه‌ای که حضرت حاجر مادر حضرت اسماعیل وقتی از این امر الهی مطلع شد عنوان کرد که ای کاش هزار فرزند داشتم و همه آنان را در راه و مسیر خدا قربانی می‌کردم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی مقابله با شیطان تا رسیدن به پیروزی را دیگر نکته آموزنده عید قربان برشمرد و ادامه داد: ما باید در این جنگ و نبرد میان حق و باطل با تمام قدرت با شیطان و ایادی شیطان از جمله استکبار و سلطه جهانی مقابله و مبارزه کنیم و این درس بزرگی از عید قربان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، رها شدن از تعلقات دنیوی را دیگر درس عید قربان خواند و تصریح کرد: اگر بخواهیم به قرب الهی برسیم باید دل از مظاهر دنیوی ببندیم که مصداق این مظاهر دنیوی، چیزی جز پول، مقام، علم و فرزند و مسائلی از این دست نیست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس فلسفه قربانی کردن را قربانی کردن نفس انسان دانست و افزود: اینکه این قربانی امروز در جامعه تبدیل به قربانی کردن حیوانی مانند گوسفند شده در حقیقت یک نوع خدمات اجتماعی هم در آن مستتر است به این شکل که گوشت قربانی را در اختیار فقرا و افراد نیازمندی که محتاج این قربانی هستند، قرار می‎گیرد و در واقع نوعی حمایت از فقرا و مستضعفین در این امر انجام می‌گیرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000