عاشورای حسینی
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
نقوی حسینی:

تجارت پرسودی به نام مدرسه‌داری/ چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است

سرویس فرهنگی
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است، گفت: منظور از عدالت آموزشی، کاهش کیفیت مدارس خوب نیست، بلکه ارتقای کیفیت مدارس محروم است.
جمعه 2 شهریور 1397 ساعت 17:39
تجارت پرسودی به نام مدرسه‌داری/ چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است، گفت: منظور از عدالت آموزشی، کاهش کیفیت مدارس خوب نیست، بلکه ارتقای کیفیت مدارس محروم است. http://cdn.icana.ir/d/019/201612104618498860.jpg تجارت,پرسودی,به,نام,مدرسه‌داری/,چندگانه,بودن,مدارس,بی‌عدالتی,مطلق,آموزشی,است Icana

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه داشتن 22 نوع مدرسه برای نظام آموزشی کشور مناسب نیست، گفت: اصلاح شرایط آموزشی فوق و کاهش تعداد مدارس نیازمند اجرای قانون ایجاد شده دراین خصوص و لغو یا اصلاح مجوز بسیاری از مدارس است.

 

چندگانه بودن مدارس، بی‌عدالتی مطلق آموزشی است

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندگانه بودن مدارس بی‌عدالتی مطلق آموزشی است که سرنوشت فرزندان ما را از ابتدا تا جوانانی که وارد بازر کار و زندگی می‌شوند تحت الشعاع قرار خواهد داد، افزود: در جریان تدوین قانون برنامه ششم توسعه مدارس 22 دوگانه باید به دو گونه دولتی و غیردولتی محدود شوند.

وی با اشاره به اینکه این جداسازی‌ها سبب بی‌عدالتی شده و نظام طبقاتی را به وجود می‌آورند، اظهارکرد: دولت‌ها مکلف به تامین عدالت اجتماعی هستند و در این میان عدالت آموزشی مهمترین رکن آن است، منظور از عدالت، کاهش کیفیت در مدارس خوب نیست، بلکه رسیدن به کیفیت یکسان و ارتقای کیفیت در مدارس محروم است.

 

درآمدزایی جای هدف تعلیم و تربیت را گرفته و مدرسه داری به تجارت پرسودی تبدیل شده

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه دریافت شهریه‌های کذایی فرصتی برای کسب درآمدهای نجومی شده است، ادامه داد: در حالی این اتفاق چندین دهه در سیستم آموزشی ایران ریشه دوانده که باید آموزش و تربیت هدف اصلی مدرسه‌داران باشد اما کسب درآمد و درآمدزایی جایی این هدف را گرفته و به نوعی به تجارت پرسود تبدیل شده است.

 

جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه زمانی که فضای آموزشی و مدارس یکپارچه و یکسان‌سازی شود، عدالت آموزشی شکل گرفته و تبعیض آموزشی حذف می‌شود، اضافه کرد: جلوگیری از شکاف‌های اجتماعی و رشد استعدادها از پیامدهای مثبت حذف تنوع مدارس است بنابراین باید در این راستا و برای تحقق ایجاد عدالت آموزشی مدارس پولی حذف شوند./

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000