شهادت امام حسن عسگری
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
اعزازی ملکی مطرح کرد:

وجود 22 نوع مدرسه در کشور عامل مهمی در بی‌عدالتی آموزشی/تلاش برای بر هم زدن مرزبندی مدارس

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مرزبندی مدارس و دریافت شهریه خلاف قانون است، گفت: برای کاهش تنوع مدارس تلاش می‌کنیم چراکه هر کس برای خودش دکانی باز کرده و جیب خانواده‌ها را خالی می‌کنند.
پنج‌شنبه 1 شهریور 1397 ساعت 18:16
وجود 22 نوع مدرسه در کشور عامل مهمی در بی‌عدالتی آموزشی/تلاش برای بر هم زدن مرزبندی مدارس عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مرزبندی مدارس و دریافت شهریه خلاف قانون است، گفت: برای کاهش تنوع مدارس تلاش می‌کنیم چراکه هر کس برای خودش دکانی باز کرده و جیب خانواده‌ها را خالی می‌کنند. http://cdn.icana.ir/d/019/201710109733761395.jpg وجود,22,نوع,مدرسه,در,کشور,عامل,مهمی,در,بی‌عدالتی,آموزشی/تلاش,برای,بر,هم,زدن,مرزبندی,مدارس Icana

ضیاءالله اعزازی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از وجود 22 نوع مدرسه در کشور این تنوع را عامل مهمی در بی‌عدالتی آموزشی دانست و گفت: اکنون از اهداف انقلاب در حوزه آموزش فاصله گرفته‌ایم و دیگر فقرا نمی‌توانند از امکانات آموزشی به صورت رایگان بهره‌مند شوند و مدارس عملا مرزبندی شده‌اند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم توجه شود، افزود: دولت باید به وضعیت معیشتی معلمان توجه کند زیرا ادامه این رویه در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

برای بر هم زدن مرزبندی مدارس تلاش می‌کنیم

وی ادامه داد: مرزبندی مدارس و دریافت شهریه از خانواده‌ها به انحای مختلف، خلاف نص صریح قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان در کشور است بنابراین برای بر هم زدن این مرزبندی‌ها تلاش می‌کنیم چراکه هر کس برای خودش دکانی باز کرده و به اسم تعلیم و تربیت جیب خانواده‌ها را خالی می‌کنند.

 

هزار یک سنگ جلوی پای وزیر در راستای حذف مدارس تیزهوشان انداختند

اعزازی ملکی با بیان اینکه در این راستا قوانینی در برنامه ششم توسعه آمده است که باید اجرایی شود، اظهارکرد: به‌یقین کار و راه سختی در پیش است همان طور که وزیر آموزش و پرورش در اقدامی مناسب تلاش کرد تا مدارس تیزهوشان را جمع کند اما مانع آن شده و هزار یک سنگ جلوی پایش انداختند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درخصوص وضعیت آموزشی شهرستان بناب توضیح داد: اگرچه بناب مشکلاتی همچون برگزاری کلاس‌ها در مدارس کانکسی، چادری و ساختمان‌های از رده خارج ندارد و مدارس این شهر در شرایط متوسط به سر می‌برد لذا صرفا باید برای بازسازی و تجهیز آن‌ها اقدام کرد اما دریافت شهریه و عدم پرداخت سرانه از مشکلات اصلی آن به شمار می‌رود./

پایان پیام  

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار