هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
میرزاده پاسخ داد:

اجرای درست ارزشیابی توصیفی مستلزم چه شرایطی است؟

سرویس فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه اصلاح روند یاددهی و یادگیری یکی از اهداف سیستم ارزشیابی توصیفی است، درباره زیرساخت های لازم برای اجرا آن توضیحاتی ارائه کرد.
پنج‌شنبه 19 مهر 1397 ساعت 12:34
اجرای درست ارزشیابی توصیفی مستلزم چه شرایطی است؟ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه اصلاح روند یاددهی و یادگیری یکی از اهداف سیستم ارزشیابی توصیفی است، درباره زیرساخت های لازم برای اجرا آن توضیحاتی ارائه کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201801108743668003.jpg اجرای,درست,ارزشیابی,توصیفی,مستلزم,چه,شرایطی,است؟ Icana

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم اجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس،  گفت: یکی از بهترین شیوه‌های سنجش‌، ارزشیابی توصیفی است؛ این روش در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می‌شود و به دنبال کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی بوده که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای درست و به جای نظام ارزشیابی توصیفی به تعداد دانش آموزان بستگی نداشته و تراکم دانش آموزان نه تنها تاثیری در نحوه و وضعیت اجرا ندارد بلکه می تواند در موفقیت این طرح نیز موثر باشد.

ارزشیابی توصیفی به دنبال استفاده از دانش آموزان برای یادگیری است

وی با بیان اینکه نظام ارزشیابی توصیفی به دنبال گروه بندی و مقایسه دانش آموزان با یکدیگر نیست، اظهار کرد: این طرح به دنبال استفاده از دانش آموزان برای یادگیری است در این نظام دانش آموزان با کمک و همکاری با یکدیگر مسائل و موضوعات درسی را حل می کند اگر تعداد دانش آموزان در کلاس های درسی زیاد باشد بایستی از ارزشیابی توصیفی استفاده شود در غیر این صورت معلم وقت کافی برای رسیدگی و مقایسه دانش آموزان با یکدیگر و در نتیجه نمره دهی را دارد.

معلمانی که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نباشند نمی توانند ارزشیابی توصیفی  را به درستی اجرا کنند

میرزاده با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان فن کلاس داری و روش تدریس را بلدند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نبودند در نظام آموزشی مشغول شدند تخصص لازم برای تدریس در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی را ندارند بنابراین نمی‌تواند ارزشیابی توصیفی را به درستی اجرا کند و این نقص به تعداد دانش آموزان در کلاس ها ارتباطی ندارد.

اصلاح روند یاددهی- یادگیری، ارتقای سطح بهداشت روانی از جمله اهداف ارزشیابی توصیفی 

وی با اشاره به اهداف ارزشیابی توصیفی، اظهار کرد: اصلاح روند یاددهی- یادگیری، ارتقای سطح بهداشت روانی از جمله اهداف این سیستم است که متاسفانه کاملا محقق نشده است؛ رسیدن به این اهداف نیازمند ملزومات مشخص است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: استفاده از نیروهای دوره دیده، آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان قدیمی و آگاه‌سازی خانواده و ایجاد فضای مناسب مدارس لازمه تحقق اهداف سیستم ارزشیابی توصیفی است/

پایان پیام

کلید واژه ها

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000