هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
موسوی بیوکی:

روند کاهش قیمت بلیط هواپیما قابل قبول است/حوزه هواپیمایی در اولویت دریافت یارانه دولتی نیست

سرویس اقتصادی
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی های انجام شده، قیمت بلیط هواپیما روند کاهشی مناسبی را به خود گرفته است.
جمعه 20 مهر 1397 ساعت 14:33
روند کاهش قیمت بلیط هواپیما قابل قبول است/حوزه هواپیمایی در اولویت دریافت یارانه دولتی نیست نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی های انجام شده، قیمت بلیط هواپیما روند کاهشی مناسبی را به خود گرفته است. http://cdn.icana.ir/d/019/201611105908387413.jpg روند,کاهش,قیمت,بلیط,هواپیما,قابل,قبول,است/حوزه,هواپیمایی,در,اولویت,دریافت,یارانه,دولتی,نیست Icana

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند قیمت گذاری بلیط پروازهای هوایی در چند ماه اخیر، گفت: در چند ماه اخیر بازار بلیط هواپیما تلاطمات بسیاری را پشت سر گذاشت، به طوری که با افزایش قیمت ارز، شاهد رشد چشمگیر نرخ بلیط ها بودیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال خوشبختانه با کاهش قابل قبول نرخ ارز، قیمت بلیط پروازهای هوایی نیز کاهش یافته و حدودا به میزان در حد انتظار رسیده است، اعضای کمیسیون عمران مجلس در هفته گذشته، قیمت برخی پروازهای هوایی را به صورت رندوم مورد بررسی قرار دادند که این بررسی نشان می داد که قیمت بلیط کاهش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارشات مسئولان سازمان هواپیمایی، نرخ ارز حدود 50 تا 60 درصد در میزان قیمت بلیط هواپیما موثر است که این مسئله نشان دهنده آن است که باید تدبیر خاصی برای مدیریت این بخش اندیشیده شود تا در صورت بروز تلاطم در بازار ارز، بخش های دیگر خیلی آسیب نبینند.

موسوی بیوکی افزود: امروز قیمت بلیط هواپیماها بر اساس ارز دولتی با 4200 تومانی محاسبه نمی شود، بلکه نرخ بلیط طبق ارز نیمایی تعیین و اعلام می شود، بنابر این طبیعی است که نرخ فعلی به قیمت گذشته بر نگردد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره برخی پیشنهادات مبنی بر اختصاص یارانه به بلیط هواپیما برای کاهش نرخ آن، ادامه داد: پرداخت یارانه و سوبسید باید به بخش هایی داده شود، که قشر متوسط و ضعیف جامعه از آن استفاده می کنند؛ این در حالی است که پروازهای هوایی بیشتر متعلق به قشر
برخوردار است و کمتر قشر متوسط از آن استفاده می کنند، بنابر این هدایت اعتبارات حمایتی باید به درستی صورت گیرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000