هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
اولادقباد:

"تربیت هنری" در مدارس چه جایگاه و کیفیتی دارد؟

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارتقای هر سه بُعد "آموزش‌های عمومی هنر"، "یادگیری از طریق هنر" و "شکوفایی خلاقیت‌های هنری" در مدارس اهمیت فراوانی دارد، گفت: سهم آموزش‌های هنری در کشورهای پیشرفته با ایران بسیار متفاوت است.
دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 15:07
"تربیت هنری" در مدارس چه جایگاه و کیفیتی دارد؟ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارتقای هر سه بُعد "آموزش‌های عمومی هنر"، "یادگیری از طریق هنر" و "شکوفایی خلاقیت‌های هنری" در مدارس اهمیت فراوانی دارد، گفت: سهم آموزش‌های هنری در کشورهای پیشرفته با ایران بسیار متفاوت است. http://cdn.icana.ir/d/019/201711109298335604.jpg "تربیت,هنری",در,مدارس,چه,جایگاه,و,کیفیتی,دارد؟ Icana

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص اینکه 6 ساحت و عرصه تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده که یکی از آن‌ها "تربیت هنری" است و فرصت‌های مختلفی را برای دانش‌آموز فراهم می‌کند که به تقویت خلاقیت، لطافت روح و... می‌انجامد، گفت: تربیت صحیح دانش‌آموزان نیازمند آن است که علاوه بر آموزش کتب درسی در شاخه‌های مختلف، به تدریس رشته‌های مختلف هنری در مدارس نیز توجه نشان داد.

مدارس از وقت کلاس‌های هنر کم کرده و به کلاس‌های ریاضی، فیزیک و... اضافه می‌کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه امروز به درس هنر در مدارس توجه‌ای نمی‌شود، افزود: باید متخصص آموزش هنر، کتابدار، مشاوره، پرورشی و... در مدارس وجود داشته باشند اما نه تنها افراد متخصص را بر سر این کلاس‌ها نمی‌فرستند بلکه در بیشتر مواقع از وقت کلاس‌های هنر، ورزش و پرورشی زده و به کلاس‌های ریاضی، فیزیک، علوم و... اضافه می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهم فردی خلاق و سلامت به لحاظ روحی، اخلاقی و فیزیکی برای جامعه تربیت کنیم باید به تمامی ابعاد رشد آن‌ها توجه کرده و به آموزش یک بعدی اکتفاء نکنیم.  

یک معلم هنر حرفه‌ای می‌تواند استعدادهای دانش‌آموزان را در هنرهای مختلف کشف کند

اولادقباد معتقد است یک معلم هنر حرفه‌ای می‌تواند استعدادهای دانش‌آموزان را در هنرهای مختلف کشف کرده و آن‌ها را به سمت استعدادشان سوق دهد و حتی می‌تواند آن‌ها را به یک یا چند رشته هنری علاقه‌مند کند نه آنکه دانش‌آموزان وقت خود را بر سر کلاس‌هایی همچون هنر و پرورشی به بطالت بگذرانند.

ارتقای هر سه بُعد "آموزش‌های عمومی هنر"، "یادگیری از طریق هنر" و "شکوفایی خلاقیت‌های هنری" در مدارس اهمیت فراوانی دارد

وی با اشاره به اینکه دروس هنری در دانش‌آموزان شوق و اشتیاق آمدن به مدرسه را ایجاد می‌کند، اضافه کرد: اینکه چگونه تربیت هنری را در فضاهای آموزشی جدی‌تر بگیریم، باید مورد بررسی قرار گیرد، همچنین ارتقای هر سه بُعد "آموزش‌های عمومی هنر" و "یادگیری از طریق هنر" و "شکوفایی خلاقیت‌های هنری" اهمیت فراوانی دارد.

سهم آموزش‌های هنری در کشورهای پیشرفته با ایران بسیار متفاوت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نگاه خانواده‌ها و جامعه به هنر نیازمند ارتقاء و تکمیل است، گفت: سهم آموزش‌های هنری در کشورهای پیشرفته با ایران بسیار متفاوت است، قالب معلمان هنر آموزش تخصصی هنر ندیده‌اند، ازسوی دیگر اولیاء توجه کمتری به آموزش هنر دارند و این موجب ظهور نواقصی در تربیت هنری شده است.

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000