آغاز امامت امام زمان (عج)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
سعیدی:

رسانه ملی دچار بازی‌های سیاسی شده است/ضعف تاثیرگذاری بر مخاطب داخلی و خارجی

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چه برسد به مخاطب خارجی ، گفت: هزینه بالای پرسنل رسانه ملی بر تولید آثار کیفی تاثیر چشمگیری گذاشته است.
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 ساعت 07:20
رسانه ملی دچار بازی‌های سیاسی شده است/ضعف تاثیرگذاری بر مخاطب داخلی و خارجی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چه برسد به مخاطب خارجی ، گفت: هزینه بالای پرسنل رسانه ملی بر تولید آثار کیفی تاثیر چشمگیری گذاشته است. http://cdn.icana.ir/d/019/201607101545521449.jpg رسانه,ملی,دچار,بازی‌های,سیاسی,شده,است/ضعف,تاثیرگذاری,بر,مخاطب,داخلی,و,خارجی Icana

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه رسانه ملی در محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی خود به دغدغه‌های مردم توجه نمی‌کند، گفت: مسئولان هنوز به این باور که صدا و سیما دانشگاه و رسانه‌ای ملی و حتی فراملی است نرسیده‌اند هرچند با توجه به دین و زبان مشترک ایران با کشورهای اطراف، فارسی‌زبان‌ها، عرب‌ها و قومیت‌های مختلف در تمامی منطقه خاورمیانه که شامل چندین کشور مستقل می‌شوند می‌توانند مخاطب تلویزیون ایران باشند اما اکنون اینگونه نیست.

مسئولان هنوز به این باور که صدا و سیما دانشگاه و رسانه‌ای ملی و حتی فراملی است نرسیده‌اند هرچند با توجه به دین و زبان مشترک ایران با کشورهای اطراف، این کشورها می‌توانند مخاطب تلویزیون ایران باشند اما اکنون اینگونه نیست

رسانه ملی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چه برسد به مخاطب خارجی!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌های خود را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطب خارجی و مشخصا مخاطب ایرانی می‌سازند و این مسئله شامل فیلم‌های هالیوودی نیز می‌شود اما صدا و سیمای ایران حتی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌ها و برنامه‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چراکه محتوا و ظاهر این برنامه‌ها با زندگی واقعی مردم و آنچه در جامعه با آن درگیر هستند تفاوت بسیاری دارد.

هزینه بالای پرسنل رسانه ملی بر تولید آثار کیفی کاهش چشمگیری گذاشته

وی با اشاره به اینکه از آنجا که قوای دیگر در مدیریت رسانه ملی صرفا ناظر هستند سازمان دچار بازی‌های سیاسی شده است و این مسئله بودجه آن را نیز تحت‌شعاع قرار داده، افزود: همچنین صدا و سیما به دلیل حجم بالای پرسنل دچار یک از هم‌گسختگی شده لذا باید در ساختار و نیروی انسانی خود تجدیدنظر کند تا بتواند با کاهش هزینه‌ها برنامه‌های کیفی‌تری تولید کند چراکه امروز هزینه پرسنل بودجه را برای تولید آثار کیفی کاهش چشمگیری داده است.

رسانه ملی مانند شبکه‌های "فارسی‌وان" و "من و تو" به مسئله مهمی همچون ذائقه‌سازی ورود کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عدم داشتن خلاقیت و فاصله نویسندگان و کارگردانان با بطن جامعه را یکی دیگر از علل دوری محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی با دغدغه‌های مردم دانست و گفت: رسانه ملی باید ذائقه جوان و نسل امروز را درک کنند و مانند شبکه‌های خارجی به مسئله مهمی همچون ذائقه‌سازی ورود کند چراکه آن‌ها توانستند ذائقه مخاطب ایرانی را تشخیص و سپس تغییر دهند!/

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000