هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
افضلی:

توقف ضربتی واردات قطعات هواپیما عملی نیست/ میزان صرفه اقتصادی تولید قطعات در داخل باید شفاف شود

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم قطع و توقف ضربتی و به یکباره واردات قطعات هواپیما غیر عملی بوده و نتیجه بخش نیست.
جمعه 16 آذر 1397 ساعت 14:06
توقف ضربتی واردات قطعات هواپیما عملی نیست/ میزان صرفه اقتصادی تولید قطعات در داخل باید شفاف شود عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم قطع و توقف ضربتی و به یکباره واردات قطعات هواپیما غیر عملی بوده و نتیجه بخش نیست. http://cdn.icana.ir/d/019/201803107354700714.jpg توقف,ضربتی,واردات,قطعات,هواپیما,عملی,نیست/,میزان,صرفه,اقتصادی,تولید,قطعات,در,داخل,باید,شفاف,شود Icana

 سید حسین افضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با متوقف کردن واردات تجهیزات هواپیما به داخل کشور، گفت: قطعات و تجهیزات و سخت افزارهای مرتبط با بخش هواپیما و هوایی همگی هایتک هستند به این معنا که تکنولوژی بسیار بالایی دارند و ساخت آن نیازمند تلاشهای بسیاری است.

سیدحسین افضلی

 

رویکرد مثبت کشور برای ورود به بحث مطالعه و تولید قطعات هواپیما

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود دانشمندان و نخبگان کشور ما به بحث مطالعه و تولید قطعات هواپیما اقدام مثبت و مطلوبی است و پژوهشگران می‌توانند به این موضوعات ورود کرده و خوشبختانه در بسیاری از اوقات این رویکرد نتیجه مثبت به دنبال داشته است.

قطع به یکباره واردات قطعات هواپیما غیر عملی بوده و نتیجه بخش نیست

وی تصریح کرد: اما اینکه واردات تجهیزات و قطعات هواپیما را به یکباره قطع کنیم و تمام تمرکز را بر مطالعات و تولیدات داخلی بگذاریم به نظر من رویکرد غیر عملی است و بعید می‌دانم که نتیجه ای داشته باشد.

افضلی ادامه داد:  سازگار بودن قطعات با هواپیما استاندارد سازی قطعات انجام تست های مختلف و اخذ مجوز های بین المللی تنها بخشی از مراحل و اقداماتی است که باید در پروسه تولید قطعات هواپیما مورد توجه قرار گیرد.

نباید با مسائل مرتبط با جان و ایمنی مردم به صورت ضربتی عمل کرد

وی اعلام کرد: به طور حتم نمی توانیم در مسائلی که با جان و ایمنی مردم مرتبط است به صورت ضربتی عمل کنیم بلکه باید با تأمل و برنامه‌ریزی دقیق این مسائل مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تولید قطعات و تجهیزات هواپیما آیین نامه و مقررات خاص خود را دارد و در صورت عدم تایید نهادهای بین المللی و تخصصی کشورهای دیگر اجازه فرود هواپیما را نمی دهند البته در شرایط کنونی صنعت تولید هواپیما قطعات و تجهیزات هواپیما دیگر به صورت انحصاری در اختیار یک کشور نیست بلکه همه کشورها می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

میزان صرفه اقتصادی تولید قطعات هواپیما در داخل کشور باید مشخص شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعاً رویکرد مسئولان برای ورود به بحث تولید و قطعات هواپیما خوب است اما این قضیه مسئله باید با تحمل و برنامه ریزی دقیق انجام شده البته این کار باید با آنالیز اقتصادی کامل صورت گیرد تا مشخص شود که آیا فعالیت در این عرصه برای کشور مقرون به صرفه خواهد بود./
پایان پیام

 

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000