هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
صادقی به مناسبت روز دانشجو مطرح کرد:

اعتراض دانشجویان نوعی امید تلقی می شود

سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض دانشجویان، نوعی امید تلقی می شود؛ یعنی در پس این اعتراض، به اصلاح امور در آینده امید است.
جمعه 16 آذر 1397 ساعت 15:00
اعتراض دانشجویان نوعی امید تلقی می شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض دانشجویان، نوعی امید تلقی می شود؛ یعنی در پس این اعتراض، به اصلاح امور در آینده امید است. http://cdn.icana.ir/d/019/201711106275708292.jpg اعتراض,دانشجویان,نوعی,امید,تلقی,می,شود Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، محمود صادقی بزرگ ترین مشکل کنونی دانشجویان را ناامیدی دانست و افزود: دانشجو درگیر این موضوع است که چگونه می تواند داشته ها و ذخیره دانایی خود را در جامعه پیگیری کند تا در آینده بویژه در زمینه اشتغال یا ادامه تحصیل دغدغه ای نداشته باشد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ناامیدی باعث می شود دانشجویان حالت اعتراضی داشته باشند اما همین که دانشجویان اعتراض می کنند نشانگر این است که امیدوارند.

 پیشرفت های دانشگاهی در دوران پس از انقلاب

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد نظام اسلامی در دانشگاه ها در 40 سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی در بیشتر بخش های مربوط به دانشگاه ها موفق بوده است، بویژه در توسعه دانشگاه ها، افزایش فضاهای علمی، توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی، بسط عدالت آموزشی در آموزش عالی بخصوص مناطق محروم کشور که با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل مقایسه نیست.

وی یادآوری کرد پیش از انقلاب حدود 150 هزار دانشجو داشتیم که امروز این میزان به چند میلیون نفر رسیده و در بحث های علمی و پژوهشی بویژه صنایع، فناوری های نوین (های تک)، زیستی و هسته ای نیز رشد مناسبی داشته ایم. همچنین دانشگاه های ما پیش از انقلاب ظاهری مردانه داشتند اما امروز نسبت حضور زنان و دختران در دانشگاه ها نسبت به مردان افزایش یافته است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضایی که در دوران استبداد حاکم بود از بین رفته و فضای دانشگاه ها نسبت به قبل از انقلاب بازتر و آزادی ها و فعالیت ها سیاسی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه به نسبا مطلوب شده است.

 فقدان توازن در توسعه بخش آموزش عالی

صادقی اضافه کرد: متاسفانه در سال های بعد از انقلاب توسعه بی رویه ای در بخش آموزش عالی داشتیم و توزیع آن فاقد توازن است. همچنین آنچه در دانشگاه آموخته می شود در صحنه عمل چندان اجرا نمی شود و براساس نیازها نیست، یعنی نیازهای ما با رجوع به ذخیره دانایی برطرف نمی شود.

به گزارش ایرنا وی یکی از نقص های کنونی در بخش دانشجویی کشور را جمعیت بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و تصریح کرد: متاسفانه بحران بیکاری در میان دانش آموختگان و دانشجویان، فضای دانشگاه را یاس آلود می کند که بخشی از این معضل به وسیله خود جامعه دانشگاهی قابل حل است و بخشی دیگر به سیاست گذاری های نظام در هر سه قوه باز می گردد.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000