شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
میرزاده:

2 هزار میلیارد تومان کفاف اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را نمی‌دهد

سرویس فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 98 برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تکافوی اجرای این نظام را ندارد.
شنبه 24 آذر 1397 ساعت 13:01
2 هزار میلیارد تومان کفاف اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را نمی‌دهد سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 98 برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تکافوی اجرای این نظام را ندارد. http://cdn.icana.ir/d/019/201812101101726509.jpg 2,هزار,میلیارد,تومان,کفاف,اجرای,نظام,رتبه‌بندی,معلمان,را,نمی‌دهد Icana

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از پیش‌بینی اعتبارات موردنیاز برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: اگرچه این مسئله دیرهنگام است اما باز هم خبر خوبی است که دولت پس از پیگری‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت آموزش و پرورش سرانجام، رتبه‌بندی معلمان را پذیرفت و برای آن اعتبار در نظر گرفت.

مناظره سیدحمایت میرزاده و اسدالله عباسی

2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه 98 پیش‌بینی شده است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان، افزود: اگرچه دولت برای اجرای این نظام 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اما از آنجا که دستور العمل آن هنوز ابلاغ نشده است نمی‌توان در مورد کافی بودن یا نبودن اعتبارات برای اجرای این نظام اظهارنظر کرد.

2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کافی نیست

وی بیان کرد: در ابتدا باید دستورالعمل اجرایی نظام رتبه‌بندی ابلاغ شود تا پس از آن مشخص شود چند نفر از معلمان در زمره این طرح قرار می‌گیرند از سوی دیگر چه میزان به حقوق معلمان افزوده می‌شود. اما بر همه آشکار است که 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به هر شکلی کافی نیست و این رقم باید افزایش پیدا کند.

مادامی که دستورالعمل نظام رتبه‌بندی ابلاغ نشود نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبارت آن تلاشی انجام دهند، قطعا این مسئله در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان ارتقا پیدا کند

دولت هرچه سریعتر لایحه نظام رتبه‌بندی را به مجلس ارسال کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از آنجایی که تاکنون دستورالعمل نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ نشده، نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبار این طرح چانه‌زنی کنند، اظهار کرد: دولت باید فکری به حال این وضعیت کند و هرچه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند.

نظام رتبه‌بندی معلمان سیستمی معیوب است؟

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان شامل تعداد محدودی از فرهنگیان می‌شود بنابراین سیستمی معیوب است، خاطرنشان کرد: در مورد این مطالب نمی‌توان اظهار نظر کرد چرا که جزئیات دقیق رتبه‌بندی هنوز مشخص نشده اما اطمینان داریم تجربه، مدرک تحصیلی، فعالیت ‌های علمی و پژوهشی و.... معلمان، در رتبه آنها موثر خواهد بود.

 سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه مادامی که دستورالعمل نظام رتبه‌بندی ابلاغ نشود نمایندگان نمی‌توانند برای افزایش اعتبارت آن تلاشی انجام دهند، یادآور شد:  قطعا این مسئله در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان ارتقا پیدا کند.

ارتقا جایگاه فرهنگیان افزایش درآمد مالی و بهبود منزلت فرهنگیان را به دنبال دارد

وی عنوان کرد: اگر شغل معلمی را همانند هیات علمی دانشگاه‌ها بدانیم ارتقا آنها نیز باید براساس هیات علمی صورت گیرد و تالیف، مقاله و دستاوردهای علمی فرهنگیان در حقوق و جایگاه آنها اثر داشته باشد و رتبه‌های دانشگاهی را طی کند؛ ارتقا جایگاه فرهنگیان از یک سو افزایش درآمد مالی و از سوی دیگر بهبود منزلت فرهنگیان را به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ی آنها را برای افزایش سطح سواد و توانایی افزایش می‌دهد چراکه ارتقا در این نظام براساس مدرک تحصیلی، تجربه، تالیفات، کارهای پژوهشی و رضایتمندی و... است؛ ارتقا رتبه، حقوق و مزایای معلمان را افزایش می‌دهد درنتیجه تمامی معلمان سعی در پیشرفت دارند.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000