هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
پژمانفر:

آموزش و پرورش برنامه منسجمی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار ندارد

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با بیان اینکه موضوع ایثار و شهادت در سند تحول آموزش و پرورش نیز آمده اما متاسفانه به آن بی دقتی می شود و برنامه ای برای تحقق آن وجود ندارد تصریح کرد:  اگر کاری نیز انجام شود یا فردی است و یا برخی نهاد های آموزشی خودشان این کار را به تنهایی انجام می دهند.
جمعه 21 دی 1397 ساعت 12:40
آموزش و پرورش برنامه منسجمی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار ندارد عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با بیان اینکه موضوع ایثار و شهادت در سند تحول آموزش و پرورش نیز آمده اما متاسفانه به آن بی دقتی می شود و برنامه ای برای تحقق آن وجود ندارد تصریح کرد:  اگر کاری نیز انجام شود یا فردی است و یا برخی نهاد های آموزشی خودشان این کار را به تنهایی انجام می دهند. http://cdn.icana.ir/d/019/201702100365698282.jpg آموزش,و,پرورش,برنامه,منسجمی,برای,نهادینه,کردن,فرهنگ,ایثار,ندارد Icana

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان که نسل چهارم انقلاب هستند، گفت: موضوع ایثار و شهادت از مفاهیمی است که در درون و ذات انسان‌ها وجود دارد، مراکز آموزشی و تربیتی مثل آموزش و پرورش و مهدهای کودک باید تلاش کنند که فضاهای تربیتی را در ذهن کودکان زنده کنند چراکه اینها مطابق با فطرت کودکان است و اگر موضوعی با فطرت آنها سازگار باشد و زمینه ظهور و بروز آن فراهم شود، به سمت آنها کشیده خواهند شد و این کارها به صورت موردی در حال انجام است.

ایثار و شهادت از مفاهیمی است که در ذات انسان‌ها وجود دارد و مراکز آموزشی و تربیتی باید تلاش کنند تا این مفاهیم و فضاهای تربیتی را در ذهن کودکان زنده کنند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: من دیدم یک مجموعه آموزشی بدون اینکه برای بچه‌ها هدفی را بیان کنند با یک مجموعه آموزشی دیگری که بچه‌هایی هم سن و سال آنها داشتند و در شرایطی مشابه قرار داشتند، پیوند دادند تا بین آنها رفت و آمدی صورت گیرد؛ نتیجه رفت و آمدها و ایجاد وابستگی بین دو مجموعه آموزشی که والدین آنها که برخی غنی بودند و برخی شرایط اقتصادی خوبی نداشتند، باعث شد که بسیاری از کودکان عملا این موضوع را تجربه کنند و بسیاری از مفاهیم در ذهن آنها ایجاد شد.

آموزش و پرورش برنامه منسجمی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با بیان اینکه موضوع ایثار و شهادت در سند تحول آموزش و پرورش نیز آمده اما متاسفانه به آن بی‌دقتی می‌شود و برنامه‌ای برای تحقق این موضوع نیست، تصریح کرد: اگر کاری در این زمینه انجام شود یا فردی است و یا برخی نهادهای آموزشی خودشان این کار را به تنهایی انجام می‌دهند. متاسفانه سازمان آموزش و پرورش برنامه منسجم و دقیقی برای اینکه آموزش و پرورش بتواند به آن بپردازد و در یک حرکت فراگیر بتواند اتفاق بیفتد وجود ندارد.

ابزارهای رسانه‌ای لازم برای فرهنگ‌سازی ایثار وجود ندارد

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تاثیرگذاری این موضوع گفت: رسانه‌ها از طریق فیلم، انیمیشن و کارتن می‌توانند تاثیر عمیقی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند چراکه باید با زبان غیرمستقیم با بچه‌ها این مفاهیم را کار کنیم؛ البته دنیا به دلیل داشتن ابزارهای مناسب می‌توانند فعالیت‌های خوبی انجام دهند اما حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند این در حالی است که ما حرف برای گفتن داریم اما ابزارهای لازم را نداریم و امیدوارم که این ابزارها در رسانه‌ها ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که تصویرسازی فرماندهان و ایثارگران بر روی لوازم‌التحریر، لباس و ... به چه میزان می‌تواند تاثیرگذار بوده و به این موضوع کمک کند، تصریح کرد: این کار بسیار تاثیرگذار است چراکه بچه‌ها باید این افراد را ببینند و بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با تاکید بر اینکه زندگی فرماندهان و ایثارگران باید برای بچه‌ها تعریف شود که چطور زندگی کردند و توانستند دیگران را برای خودشان مقدم کنند افزود: اسوه‌های ایران، اسوه‌های کاملی هستند، حرف برای گفتن زیاد داریم اما متاسفانه رسانه نداریم و امیدواریم تا رسانه‌ها بیشتر در این زمینه کمک کنند./

پایان پیام 

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000