سال ۹۸ سال رونق تولید
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
انتقاد افضلی از خرید هواپیماهای با عمر متوسط یا بالا ؛

خرید 28 هواپیمای دست دوم توسط وزارت راه توجیه اقتصادی ندارد

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه خرید هواپیماهای جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد، گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید خرید هواپیماهای جدید و نو باشد.
جمعه 24 اسفند 1397 ساعت 09:21
خرید 28 هواپیمای دست دوم توسط وزارت راه توجیه اقتصادی ندارد عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه خرید هواپیماهای جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد، گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید خرید هواپیماهای جدید و نو باشد. http://cdn.icana.ir/d/019/201902100588564716.jpg خرید,28,هواپیمای,دست,دوم,توسط,وزارت,راه,,توجیه,اقتصادی,ندارد Icana

سیدحسین افضلیسخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: به طور حتم تأمین کمبودها و خرید هواپیما جهت تکمیل ناوگان حمل و نقل هوایی در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

حسین افضلی

22 هزار صندلی هواپیما در ناوگان حمل و نقل هوایی وجود دارد

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها در شرایط کنونی حدود 22 هزار صندلی هواپیما در کشور وجود دارد که در برخی از ایام سال، مسافر مورد نیاز برای این میزان صندلی وجود ندارد.

نیازسنجی لازمه اصلی برای خرید هواپیماهای جدید

وی ادامه داد: شرایط ناوگان حمل و نقل هوایی به گونه ای است که پیش از خرید هواپیماهای جدید باید نیازسنجی صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا خرید تعدادی زیادی هواپیما در وضعیت کنونی کشور ضرورتی دارد.

حجم بالای هواپیماهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل هوایی

افضلی با اشاره به حجم بالای فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی، گفت: در شرایط کنونی بخشی از ناوگان فرسوده باید جایگزین شوند، منتهی مسئله اصلی این است که آیا هواپیماهای جدید ایمنی و استاندارد کافی برای فعالیت را دارند؟ هواپیماهای جدید تا چه مدت می توانند در ناوگان هوایی کشور فعالیت داشته باشند.

خرید هواپیماهای دست دوم اولویت وزارت راه و شهرسازی

در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم است، حال این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که عمر هواپیماهای خریداری شده نباید بالا باشد، زیرا این مسئله در آینده هزینه بسیاری را برای تأمین قطعات و تجهیزات ایجاد می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد درباره خرید 28 فروند هواپیما، تصریح کرد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم است، حال این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که عمر هواپیماهای خریداری شده نباید بالا باشد، زیرا این مسئله در آینده هزینه بسیاری را برای تأمین قطعات و تجهیزات ایجاد می کند.

خرید هواپیماهای جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد

وی با بیان اینکه خرید هواپیماهای جدید با عمر متوسط یا بالا هیچ توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد، افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی در گام نخست خرید هواپیماهای جدید و نو و در گام بعدی خرید هواپیماهای دست دوم با عمر پایین باشد.

ضرورت نظارت دقیق بر روی قراردادهای خرید هواپیماهای جدید

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعا باید نظارت دقیقی بر روی قراردادهای خرید هواپیماهای جدید صورت گیرد و در این عرصه مجلس شورای اسلامی نیز بسیار دغدغه مند و حساس خواهد بود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000