هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
میرزاده:

لزوم بازنگری و تدوین کتب درسی براساس معیارهای استاندارد آموزشی

سرویس فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم بازنگری و تدوین کتب درسی براساس معیارهای استاندارد آموزشی و استفاده از نظرات کارشناسان توانمند تاکید کرد.
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 ساعت 08:01
لزوم بازنگری و تدوین کتب درسی براساس معیارهای استاندارد آموزشی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم بازنگری و تدوین کتب درسی براساس معیارهای استاندارد آموزشی و استفاده از نظرات کارشناسان توانمند تاکید کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201801108743668003.jpg لزوم,بازنگری,و,تدوین,کتب,درسی,براساس,معیارهای,استاندارد,آموزشی Icana

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم بازنگری و به روز کردن کتاب های درسی توسط آموزش و پرورش گفت: یکی از اموراتی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه این وزارتخانه قرار بگیرد، تدوین و بازنگری کتب درسی و به روز کردن آن ها می باشد که این امر نیازمند بکارگیری کارشناسان خبره و توانمند آموزشی در تدوین کتب درسی می باشد.

تدوین کتب درسی تنها به معنای حذف و اضافه از کتاب های درسی نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: بازنگری و تدوین کتب درسی تنها به معنای حذف و اضافه از کتاب های درسی نیست بلکه به معنای به روز کردن مطالب بر اساس استاندارد های آموزشی و علم روز است تا دانش آموزان از پیشرفت های علمی در جهان آگاهی یافته و بر اساس داده های علمی به روز شده، به فراگیری دانش مشغول شوند.

 نبود تناسب میان حجم کتب درسی نسبت به ساعات آموزشی

حجم کتب درسی نسبت به ساعات آموزشی تناسب ندارد

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: البته نباید این نکته را فراموش کرد که حجم کتب درسی نسبت به ساعات آموزشی تناسب ندارد و معلمان در تدریس کتب درسی به دانش آموزان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که ضرورت دارد آموزش و پرورش در تدوین و بازنگری کتب درسی تمامی شرایط را لحاظ کند و برای تناسب با ساعات آموزشی موجود، امر تدوین و بازنگری کتب درسی را اجرایی کنند.

اولویت اول در آموزش و پرورش؛ مقطع ابتدایی

وی بیان کرد: بازنگری و تدوین کتب درسی از قبیل به روز کردن مطالب درسی شامل تمامی مقاطع تحصیلی می شود که به طور قطع اولویت اول در این کار، مقطع ابتدایی است که این امر باید با دقت  و حساسیت بیشتری در این مقطع دنبال شود و برای مقاطع دیگر نیز به طور قطع حساسیت های خود را دارد، اما شایان ذکر است که در امر بازنگری و تدوین کتب  درسی باید از نظرات کارشناسان توانمند آموزشی به طور حتم استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای ارتقا و پیشرفت علم و دانش در کشور قدم های مثبتی برداشته که بحث بازنگری و تدوین کتب درسی و به روز کردن مطالب درسی از جمله این اقدامات است، بنابراین می توان با انجام تغییراتی درست و مناسب، بسیاری از مشکلات آموزشی موجود را مرتفع کرده و دانش آموزان را با علم  روز دنیا آشنا کرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000