Icana.ir
fa

قانون شناسنامه محتواها و وبگاه‌ها در اروپا

**گزارش قانون شناسنامه محتواها و وبگاه‌ها در آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا به کمک «ایمپرسوم» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد.1/2/2010 9:06:00 AM1/2/2010 9:06:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
مرکز پژوهش‌ها بررسی کرد

قانون شناسنامه محتواها و وبگاه‌ها در اروپا

سرویس فرهنگی
**گزارش قانون شناسنامه محتواها و وبگاه‌ها در آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا به کمک «ایمپرسوم» توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد.
شنبه 12 دی 1388 ساعت 09:06

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشها، دفتر مطالعات فناوری‌های نوین این مرکز اعلام کرد: صاحبان رسانه‌های چاپی - کاغذی، رسانه‌های الکترونیکی برون خط، برخط و شبکه‌ای در کشورهای اروپایی، ملزم به اخذ مجوز و پروانه فعالیت نیستند و برای شروع فعالیت کافی است نام آنها در سازمان ثبت شرکت‌ها ، تعاونی‌ها،‌ انجمن‌ها یا تشکل‌ها به ثبت رسیده باشد، اما از آغاز فعالیت خود باید قانونی را تحت عنوان «ایمپرسوم» رعایت کنند.

این گزارش می‌افزاید: طبق این قانون صاحبان رسانه‌ها موظفند «سرنامه» یا شناسنامه‌ای را تنظیم کنند به طوری که به سرعت و سهولت قابل دسترسی و رویت مشتریان ، مخاطبان و کاربران باشد. این «سرنامه» یا شناسنامه می‌تواند به اشخاص ذیل کمک کند: کتابداران و مولفانی که می‌خواهند به مرجع و ماخذی اشاره کنند، مصرف کنندگانی که به خدمات پس از فروش احتیاج پیدا می‌کنند، کاربرانی که شکایتی از سرویس‌دهنده دارند و قضاتی که پیگیر پرونده‌های مرتبط هستند.

مرکز پژوهشها اضافه کرد: برای قانونگذاران و حقوقدانان، مهم است که بدانند:

1- «ارائه کننده خدمت» در عرصه مخابرات، شخصیتی حقوقی است؛ اما در عصر فاوا ، هر کاربر اینترنت می‌تواند خدمتی را مهیا کرده و عرضه کند. بنابراین یک کاربر می‌تواند ارائه کننده خدمت محسوب شود و خدمات وی ممکن است پولی یا رایگان باشد.

2 - هر چقدر روابط و رفتارها، شفاف‌تر‌ و ساده‌تر می‌شوند، لزوم پاسخگویی به مصرف کنندگان نیز بیشتر می‌شود و توقع کاربران برای دسترسی سهل و آسان به سرویس دهندگان، افزایش می‌یابد.

3 - اتخاذ سیاست سخت‌گیرانه در قبال نوآوری‌ها و فناوری‌های نو، مانع توسعه است و لذا قوانین ساده‌ساز، می‌تواند کمک شایان توجهی به پیشرفت و توسعه کند.

4 - بسیاری از عناصر و سازو کارهای حقوقی - قانونی گذشته دارای توانایی ذاتی برای انطباق با شرایط جدید و فعلی هستند همان طور که نمونه «ایمپرسوم» قدیم و ظهور مجدد آن نشان می‌دهد.

5 - محتوا یا مهمتر از فاوا است؛ زیرا فاوا در اصل در خدمت محتوا است و محتوا نیز در خدمت توانمندسازی همگان است.

6 - ایمپرسوم، فقط شناسنامه رسانه نیست، بلکه شناسنامه محتوا نیز هست و همین شناسنامه به ظاهر کوچک و ساده، می‌تواند کمک بسیار بزرگ و سترگی به رونق و ساماندهی صنعت محتوا و حقوق مصرف‌کنندگان داشته باشد.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC