Icana.ir
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
حیدری:

لایحه پیشنهادی برنامه پنجم خطابه و سخنرانی است

سرویس صحن
**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه پنجم صرفا ایده‌ها، آرمان‌ها، اعتقادات و انگیزه ها مطرح شده و بیشتر به شکل خطابه و سخنرانی است نه برنامه.
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 ساعت 12:59

"نورالله حیدری" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه تلاش دولت بر این بود که برنامه پیشنهادی پنجم توسعه را همسو و منطبق با سند چشم انداز 20 ساله تنظیم نماید، اظهار داشت: متاسفانه در برنامه پیشنهاد شده در سه بخش آموزش عالی، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای به صورت کمّی راهکاری مشخص نشده و صرفا به صورت توصیفی و انشایی مطالبی را در این بخش بیان کرده است.

حیدری تصریح کرد: الفاظ و عباراتی را که در لایحه عنوان شده است با الفاظ سند چشم انداز کاملا منطبق است یعنی همان ایده‌ها را در متن این لایحه می‌بینیم؛ اما طبیعی است برنامه باید چند مطلب را در خود داشته باشد که ما یا اصلا در این لایحه نمی‌بینیم و یا کمرنگ مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سند چشم انداز عنوان شده که باید در پایان افق 1404 به رتبه اول در علم و فناوری در منطقه برسیم و در لایحه برنامه پنجم توسعه آمده که در پایان برنامه باید به رتبه دوم برسیم، یعنی برنامه فقط همان عبارت را عنوان کرده است.

نماینده اردل و فارسان یادآور شد: این در حالی است که برنامه باید در همان سه بخش آموزش عالی، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کاملا در مقدمه خود عنوان کند که در فاز آموزش کشور به طور عام در چه جایگاهی هستیم و در برنامه می خواهیم به چه جایگاه برسیم و راه ما نیز این است.

وی متذکر شد: متاسفانه در لایحه پیشنهادی برنامه چهارم به  آموزش و پرورش هیچ عنایتی نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: انتظارات مقام معظم رهبری و جامعه از آموزش و پرورش برآورده نشده و همگان تعجب کردیم که چرا در برنامه پنجم این بخش به صورت برجسته و مدون مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه به آموزش عالی نیز در لایحه دولت به صورت کلی پرداخته شده است، افزود: اگر بخواهیم از برنامه ارائه شده ارزیابی داشته باشیم، چون کاملا توصیفی و انشایی است، نمی توانیم اعلام کنیم که برنامه داریم.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه وضع موجود و مطلوب را ترسیم می کند و راههای رسیدن به وضعیت مطلوب را دقیقا در قالب برنامه مشخص می نماید.

حیدری خاطرنشان کرد: به لایحه پیشنهادی برنامه پنجم نقد جدی وجود دارد و احساس می کنیم برنامه‌ای اعلام نشده بلکه صرفا ایده‌ها، آرمان‌ها، اعتقادات و انگیزه ها مطرح شده است و طبیعی است که شکل خطابه و سخنرانی پیدا می کند نه شکل برنامه.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: از جهت برنامه‌ای، کمی و راهکاری هیچ افق روشنی را در لایحه برنامه پنجم توسعه در بعد آموزشی نمی‌بینیم از این رو نمی‌توان استنباط کرد که برنامه همسو و منطبق با افق سند چشم انداز است بلکه باید بگوییم عبارت های این سند را در این برنامه گنجانده اند.

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC