Icana.ir
fa

هیچ منطق و دینی نمی‌پذیرد که باید ظلم به وجود آوریم تا امام زمان بیاید

**یک عضوجامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی از تفکرات در زمینه‌ی اشاعه‌ی ظلم برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور آن حضرت، گفت: هیچ منطق، عقل، علم و دینی نمی‌پذیرد که باید ما ظلم و ستم را بوجود بیاوریم تا امام(عج) بیاید، زیرا آن حضرت برای پالایش جامعه از ظلم و فساد می‌آیند و نمی‌توانند راضی به گسترش فسق‌ و فجور باشند.7/24/2010 10:24:00 AM7/24/2010 10:24:00 AMIcana00 Icana
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter Telegram
سیدرضا اکرمی:

هیچ منطق و دینی نمی‌پذیرد که باید ظلم به وجود آوریم تا امام زمان بیاید

سرویس دیگر رسانه‌ها
**یک عضوجامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی از تفکرات در زمینه‌ی اشاعه‌ی ظلم برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور آن حضرت، گفت: هیچ منطق، عقل، علم و دینی نمی‌پذیرد که باید ما ظلم و ستم را بوجود بیاوریم تا امام(عج) بیاید، زیرا آن حضرت برای پالایش جامعه از ظلم و فساد می‌آیند و نمی‌توانند راضی به گسترش فسق‌ و فجور باشند.
شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 10:24

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون فرهنگ انتظار و مهدویت از نگاه شیعه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انسان « آرزو، امید و انتظار» است، به طوری که پیامبر اکرم (ص) فرمودند آرزو بر امت من رحمت است و اگر آرزو نبود، هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی نهالی را غرس نمی‌کرد.

وی افزود: امید، آرزو و انتظار عاملی است که درون انسان را وادار به جنبش، حرکت و کوشش می‌کند، منتهی گاهی افق بسیار بلند است و گاهی بسیار نزدیک و باید دانست اصل امید و انتظار امری فطری است و باید در نهاد هر انسانی باشد که در غیر این صورت، کوشش، جوشش و حرکتی در فرد به وجود نخواهد آمد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در مورد انتظار امام عصر(عج) سه نکته را باید مورد توجه قرار دهیم. اولین آنها این موضوع است که همه‌ی معصومین (ع) در رابطه با آن بحث کردند و نکات دقیقی در مورد ظهور و حضور امام زمان (عج) بیان کردند و ما با استناد بر آن‌ها می‌توانیم بگوییم که این مهم یکی از ضروریات قطعی در عقیده‌ی ماست.

اکرمی گفت: نکته دوم این است که قطعیت و حتمیت ظهور و حضور آقا زمان(عج) باعث شده است که بعضی‌ها به صورت تحریفی، خود را « مهدی» معرفی کنند و از این مقوله سوء استفاده کنند که در این مورد هشدار داده شده است که باید از این شخص نشانه‌های قطعی و حتمی ارائه گردد و باید به این مهم توجه شود تا از موضوع سوء استفاده نشود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نکته‌ی سوم نیز این است که در فلسفه‌ی غیبت امام زمان (عج) باید بدانیم که مساله‌ی نبود زمینه‌ی پذیرش امام برای جهان و ترس از کشتن ایشان مطرح است و باید دانست که جامعه‌ی منتظر نیز باید آماده باشد و هم جهت پذیرش امام عصر(عج) به آگاهی‌سازی و اشاعه‌ی دانایی اقدام کند و در این زمینه شرایط فکری و فرهنگی را به وجود آورد.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد عصر ظهور و حضور امام زمان (عج) دلایل فلسفی، وحیانی و عقلانی داریم که در آن هیچ شک و شبهه‌ای امکان‌پذیر نیست و ده‌ها آیه قرآن وجود دارد، که آینده‌ی بشریت و جهان را روشن و واضح معرفی می‌کند و نسبت به عدالت و حکومت واحد جهانی امید می‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: به هر حال زمان ظهور آن حضرت حتی در اختیار ایشان نیز نیست و اصلا ما در روایات داریم که خداوند متعال اگر بخواهد امر ظهور را یک شبه روبرو می‌کند.

وی در خصوص وظایف منتظران در زمینه‌ی ظهور امام زمان(عج) گفت: ما باید اصل مباحث مربوط به ظهور و حضور آن حضرت را با دلایلی عقلانی و وحیانی برای مردم تبیین نماییم و در این زمینه آگاه‌سازی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته‌ی دیگر این است که ما باید کوشش بکنیم تا با دلایل و علائم کسانی را که می‌خواهند از این موضوع سوء استفاده کنند و انسان‌های بدلی را به جای حضرت مهدی(عج) معرفی کنند، افشاگری کرده و نگذاریم از موضوع ظهور آن حضرت سوءاستفاده شود.

اکرمی گفت: امام زمان (عج) برای عدالت جهانی می‌آیند و ما لااقل در حد توان و محیط پیرامون و شعاع اختیار خود باید زمینه را برای ظهور ایشان فراهم نموده و عدالت را اجرا کنیم تا ان‌شاءالله آن عدالت و حکومت واحد جهانی به وجود بیاید.

وی با اشاره به برخی از تفکرات در زمینه‌ی اشاعه‌ی ظلم برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور آن حضرت گفت: هیچ منطق، عقل، علم و دینی نمی‌پذیرد که باید ما ظلم و ستم را به وجود بیاوریم تا امام بیاید، زیرا آن حضرت برای پالایش جامعه از ظلم و فساد می‌آیند و نمی‌توانند راضی به گسترش فسق‌ و فجور باشند. بنابراین این منطق، دلیلی نیست که بتواند پشتوانه‌ی دینی و عقلانی داشته باشد.

اکرمی ادامه داد: آن روایاتی که می‌گویند « بعد از آن‌که جهان پر از ظلم و ستم شده باشد امام می‌آید» در خصوص واقعیت بحث می‌کند نه حقیقت، این‌گونه نیست که من نوعی، باید آن ظلم را به وجود بیاورم، بلکه من باید در شعاع همت خود برای پالایش جامعه از فسق و فجور جلوگیری کنم.

ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

استفاده از این مطالب فقط با ذکر منبع "خانه ملت" مجاز است

Powerd By : Tasvirnet
PC