خلیل حیاتمقدم در گفتوگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهارکرد: خوزستان از استانهای بندری به شمار می آید که دارای بیشترین بندرگاه و ساحل دریایی است.
وی افزود: استانهای خوزستان و هرمزگان از نظر امکانات کشتیرانی، شیلات و خطوط کشتیرانی بستر مناسبی برای انتقال سازمان بنادر و دریانوردی دارند.
حیاتمقدم با اشاره به این که قبل از انقلاب شیلات به 2 قسمت شمال و جنوب تقسیم شده بود، خاطرنشان کرد: موقعیت سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل متفاوت بودن زیستگاههای مختلف در کشور ما، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی تصریح کرد: باتوجه به گستردگی و نفوذی که تعدادی از آن ادارات در تهران دارند، بعید میدانم دولت بتواند به سادگی آنها را از تهران خارج کند.
حیاتمقدم در مورد امکانات موجود حمل و نقل در استان گفت: استان خوزستان از نظر امکانات حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی ضعیف است ولی با این وجود از استانی همانند بندرعباس از این نظر قویتر و پرسابقهتر است.
وی افزود: ما همواره شاهد بازدیدهای مستمر معاون وزیر از صنایع پتروشیمی ماهشهر هستیم که این بازدیدها نشان دهنده اهمیت این شهر بندری است.
حیات مقدم ادامه داد: وجود کارخانههای فراوان در این مناطق، حضور بیشتر مسوولان بالا رتبه را میطلبد.
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نزدیکی و همسایه بودن استان خوزستان با کشورهای مثل عراق و کویت و ایجاد روابط تجاری از دیگر دلایل انتقال سازمان بنادر و دریانوردی به استان خوزستان است.