هدر اصلی
1389/12/02 14:16:38
سرویس اقتصادی
حسین گروسی؛

رشد صنعت خودروسازی چاره‌ای جز افزایش کیفیت ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه تعرفه بالای واردات خودروهای خارجی همیشگی نخواهد بود، بر لزوم رعایت استانداردهای خودروسازی ازسوی شرکت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: صنعت خودرو سازی برای رشد و توسعه چاره‌ای جز افزایش کیفیت ندارد.
رشد صنعت خودروسازی چاره‌ای جز افزایش کیفیت ندارد عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه تعرفه بالای واردات خودروهای خارجی همیشگی نخواهد بود، بر لزوم رعایت استانداردهای خودروسازی ازسوی شرکت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: صنعت خودرو سازی برای رشد و توسعه چاره‌ای جز افزایش کیفیت ندارد. https://cdn.icana.ir/d/019/343.jpg رشد,صنعت,خودروسازی,چاره‌ای,جز,افزایش,کیفیت,ندارد Icana

"حسین گروسی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی تشویق سرمایه گذاری، گفت: یکی از محورهایی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی خودشان به آن اشاره کرده‌اند، افزایش توان رقابت اقتصادی درصحنه‌های بین‌المللی از طریق لغو انحصارات غیرضروری است که این موضوع نشان می دهد صنایع ما از جمله صنعت خودور سازی هرچه سریع‌تر باید در مسیر توسعه کشور به افزایش کیفیت محصولات خود اقدام کنند.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد با تاکید بر اینکه حضور در بازارهای بین المللی نیازمند کیفیت مطلوب خوردوهای تولید داخل کشور است، تصریح کرد: مشکل فعلی خودورسازی ما کیفیت پایین محصولات تولید داخل است و با وجود اینکه ایران از لحاظ تیراژ تولید، رتبه چهاردهم جهان را در تولید خودرو دارد، اما متاسفانه کیفیت پایین خودورهای ایرانی باعث شده که خودروهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای در بازار بین‌المللی نداشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین افزود: کارگروه مشترکی که اوایل سال 89 با حضور اعضای سه کمیسیون اقتصاد، برنامه بودجه و صنایع و معادن تشکیل شد، بعد از بررسی‌های تخصصی  شرکت‌های داخلی را مکلف به رعایت استاندارهای 51 گانه خودورسازی کرد و در اوایل سال آینده نیز این کارگروه عملکرد شرکت‌های خودرو سازی را بررسی خواهد کرد تا مشخص شود که این شرکت ها تا چه حد در راستای اجرای این تکلیف قانونی تلاش کرده‌اند.

گروسی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 25 درصد از قیمت خودروهای داخلی به سود شرکت‌های تولید کننده اختصاص دارد، تصریح کرد: با افزایش تیراژ خودروهای داخلی که منوط به افزایش کیفیت این خودورها و کسب بازارهای بین‌المللی است تا حدی زیادی می‌توان از این 25 درصد کم کرد تا امور به گونه‌ای پیش برود که شرکت‌های خودروسازی بتوانند با قیمت پایین‌تر درآ مد بیشتر را کسب کنند.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet