هدر موبایل
1390/02/12 15:34:36
سرویس دیگر رسانه‌ها
عضو کمیسیون آموزش با تبریک روز معلم:

معلمان هنوز درجایگاه واقعی خود نیستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان کل کشور گفت: آموزش و پرورش باید با ایجاد رقابت سخت معلمان زبده را به استخدام درآورد و به بالا بردن جایگاه و منزلت معلم نسبت به آنچه که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، توجه کند.
معلمان هنوز درجایگاه واقعی خود نیستند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان کل کشور گفت: آموزش و پرورش باید با ایجاد رقابت سخت معلمان زبده را به استخدام درآورد و به بالا بردن جایگاه و منزلت معلم نسبت به آنچه که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، توجه کند. https://cdn.icana.ir/d/019/2470.jpg معلمان,هنوز,درجایگاه,واقعی,خود,نیستند Icana

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا در روز گرامیداشت مقام معلم درباره بودجه سال جاری این بخش گفت: فکر نمی‌کنم اتفاق متفاوتی در بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته در رابطه با آموزش و پرورش رخ داده باشد، به تعبیر بهتر اتفاق شاخصی که بتوان گفت بر اساس آن وضعیت معلمان نسبت به سال گذشته تغییر جدی پیدا می‌کند در هیچ‌ یک از ماده واحده‌های بودجه پیشنهادی دولت به چشم نمی‌خورد.

وی ادامه داد: این در حالیست که انتظار می‌رفت امسال به خاطر موادی که در برنامه پنجم به خصوص مفاد 18 تا 28 پیش‌بینی شده اتفاقات قابل توجهی در رابطه با اعتلای آموزش و پرورش و معلمین بیفتد و شاهد حرکت‌های جدیدی در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور و تحقق برنامه پنجم توسعه باشیم، اما بودجه‌ای که در حال حاضر در مجلس روی آن کار می‌شود ادامه همان مسیری که در سال‌های گذشته وجود داشت و به عبارت بهتر پرش و انقطاعی که متاثر از برنامه پنجم و یا نقشه جامع علمی کشور باشد در بودجه امسال مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش وزارت آموزش و پروش در خصوص ساماندهی وضعیت معلمان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: اما این تلاش‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجود در این وزارتخانه‌ نیست به این معنا که معلمان هنوز در جایگاهی که باید باشند، نیستند.

وی با تاکید بر این‌که دین اسلام ارزش بسیاری برای معلمان قائل است، گفت: اما بودجه سنواتی معلمان و تلاش‌های وزارت آموزش و پروش در این قد و قواره نیست، معلمان وظایف و رسالت خطیری در تربیت فررزندان این مرز و بوم بر عهده دارند و نتایج عملکرد آنها باید در صحنه اجتماع تاثیرات مثبتی داشته باشد، اما متاسفانه این موضوع در عمل کمتر مشاهده می‌شود. این همه نارسایی‌ها و مشکلاتی که در جامعه ما به عنوان یک جامعه در حال توسعه وجود دارد باید به دست دانش‌آموزان امروز و متخصصان فردا حل شود، اما در این ظرفیت‌ کار نمی‌کنیم و صحنه اجتماع ما متناسب با انتظاراتی که دین ما و مردم ما دارند، نیست.

نصیری قیداری در خاتمه خاطرنشان کرد: این جهش و تغییر فقط و فقط به دست دانش‌آموزان توانمند و با ظرفیت‌های بالقوه بالا امکان‌پذیر است که لازمه بالفعل شدن این پتانسیل‌ها حمایت دولت، مجلس و ملت از معلمان به صورت بسیار گسترده و جدی است.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet